کد خبر : 96743
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر 1403 - 9:02
5 بازدید بازدید

روش های افزایش سئو سایت و اشتباهاتی که نباید انجام دهید

روش های افزایش سئو سایت و اشتباهاتی که نباید انجام دهید

در واقع افزایش سایت سئو چندان هم سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله با راهکار های تاثیرگذار در این زمینه آشنا شوید با ما همراه باشید.

۴۶ / ۱۰۰

 

به طور کلی افزایش سئو سایت و قرار گرفتن در رتبه اول گوگل را می توان یکی از اهداف اصلی صاحبین کسب و کار های اینترنتی دانست. برای رساندن یک سایت به این نقطه لازم است تا ترفند هایی برای ارتقا رتبه سئو سایت بر روی آن پیاده سازی نمایید.

آشنایی با روش های افزایش سئو سایت

بهتر است بدانید بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل و حفظ جایگاه یکی از مهم ترین فاکتور های تاثیرگذار در افزایش میزان بازخورد دریافتی برای یک کسب و کار انلاین و سایتی است. این مسئله تا اندازه ای دارای اهمیت است که بسیاری از کسب و کار ها با توجه به زمانبر بودن فلسفه سئو برای حضور در صدر نتایج گوگل، بیشتر سرویس گوگل ادوردز را انتخاب خواهند کرد.

آشنایی با نحوه افزایش سئو سایت

در واقع تبلیغات در گوگل که به آن Google Ads نیز گفته می شود یک سرویس ارائه شده توسط گوگل است که سیستم پرداختی آن به ازای هزینه کلیک و ورود کاربر به سایت خواهد بود. توجه داشته باشید که با استفاده از این سرویس به ازای هر کاربری که گوگل وارد سایت شما می کند بایستی هزینه ای را به گوگل پرداخت نمایید.

همچنین برخی از کاربران نیز اعتقادی به مفید بودن تبلیغات در گوگل ندارند و اعتقاد دارند که افزایش رنبه سایت سئو به صورت طبیعی با رعایت کردن قواعد آن می تواند تا حد زیادی مفید باشد.

در حال حاضر منابع متعددی در زمینه اموزش سئو و همچنین بهینه سازی سایت و نکات مهم سئو در ساتی های مختلف منتشر شده که هر کدام از آن ها تنها چندین مورد از عوامل تاثیرگذار سئو را مورد بررسی قرار داده اند.

به طور کلی برخی از بهترین راهکار های افزایش سئو سایت که شما بایستی آن ها را به خوبی بشناسید شامل موارد فوق خواهند بود:

راهکار های زیاد شدن سئو سایت

بهینه سازی وب سایت برای افزایش سئو سایت:

جالب است بدانید که بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو یکی از بهترین روش های افزایش رتبه سئو سایت خواهد بود. برای اینکه بازدید سایت را افزایش دهید بایستی تلاش کنید تا بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید.

جلسه هفتم مدرسه آموزش ورد پرس ( دسته‌ها و برچسب‌ها)

به طور معمول بایستی تلاش کنید که یک الی دو کلمه کلیدی مناسب با محتوا را انتخاب نمایید. توصیه می کنیم از ابزار های متفاوتی برای پیدا کردن کلمه کلیدی استفاده نمایید. برای این کار در ابتدا بایستی کلمات کلیدی متفاوت را شناسایی نمایید.

از آنجایی که حجم جستجوی کلمات مفاوت است به همین خاطر پس از اینکه راه اندازی وب سایت تان را انجام دادید بایستی کلمات کلیدی اصلی را شناسایی نمایید که دارای حجم جستجوی بیشتری خواهند بود. دقت داشته باشید ترفند اصلی برای افزایش بازدید وب سایت این است که کلمات کلیدی قدرتمند داشته باشید.

چگونگی بهینه سازی سایت

تولید محتوای منحصر به فرد برای افزایش سئو سایت:

به طور کلی تولید محتوا های جدید و درجه یک به عنوان یکی دیگر از روش های سئو سایت حرفه ای محسوب خواهد شد. در واقع شما برای بالاتر بردن بازدید وب سایت خود بایستی محتواهای تازه و بی نظیر تولید نمایید و محتواهای قدیمی را از صفحات وب سایت تان حذف نمایید.

به جای آن ها می توانید از محتوای مرتبط و جدید استفاده نمایید. ساده ترین روش جهت تولید محتوای تازه این است که از کاربران خود بخواهید در قسمت نظرات و نقد و بررسی ایده های خود را بنویسند. Google نظردهی هر کدام از کاربران را به عنوان یک محتوای جدید تشخیص خواهد داد.

معرفی کردن وب سایت به موتور جستجو برای تقویت آن:

یکی دیگر از راهکار های موثر در افزایش سئو سایت را می توان معرفی سایت به موتور های جستجو دانست. در واقع درخواست از موتور های جستجو برای لینک سازی وب سایت تان برای ورودی مرتبط اهمیت زیادی خواهد داشت.

آموزش معرفی وب سایت به موتور جستجو

در این شرایط می توانید از گوگل رتبه بسیار بالایی پیدا کنید. اگر قصد دارید افزایش باردید سایت داشته باشید پیشنهاد می کنیم که سئو مفید برای وب سایت تان به کار بگیرید. توجه داشته باشید که وب سایت تان را می توانید به موتور های جستجوی گوناگونی مانند گوگل معرفی نمایید.

درست کردن بک لینک:

به صراحت می توان گفت که درست کردن بک لینک می تواند تاثیر زیادی بر افزایش سئو سایت داشته باشید. در واقع بک لینک ها به عنوان اصلی ترین فاکتور های سئوسازی وب سایت محسوب می شوند که برای افزایش بازدید وب سایت ها دارای اهمیت فراوانی خواهند بود.

افراد برای اینکه بتوانند یک سایت را برای یک لینک انتخاب کنند در ابتدا سیگنال هایی را به گوگل ارسال خواهند کرد که این سیگنال ها بسیار ارزشمند هستند. بک لینک ها می توانند ترافیک زیادی را به سمت وب سایت سرازیر نمایند که کاربران نیز با کلیک بر روی هر یک از لینک ها به فروشگاه و وب سایت شما وارد می شوند.

البته ناگفته نماند که برای دریافت بک لینک نیازی به پرداخت هزینه نیست زیرا به صورت رایگان می توانید از منابع مختلف لینک های گوناگونی را دریافت نمایید.

جلسه هشتم مدرسه آموزش ورد پرس (استفاده از تصویر و ویدئو در وردپرس)

چگونگی درست کردن بک لینک

توجه به تحلیل رقبا برای بالا رتبه سئو شما:

جالب است بدانید که توجه به اقدامات رقبا یکی دیگر از روش های افزایش سئو سایت به شمار می آید. در واقع تحلیل رقیب برای بالاتر بردن تعداد بازدید سایت اهمیت زیادی داشته و شما بایستی بدانید که رقبایتان از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند و کانال بازاریابی آن ها چه محتواهایی دارد.

یکی از ساده ترین روش هایی که می توانید انجام دهید این است که هر یک از وب سایت های رقبا را در ابزاری به نام Alexa مورد ارزیابی قرار دهید.

اگر متوجه شدید که گوگل در صدر فهرست از تبلیغات سئو استفاده می کند بایستی این روند را به کار بگیرید. اما در صورتی که پلتفرم های متفاوت منابع ترافیک زیادی را شامل شوند نیاز است تا به سراغ تبلیغات بستر های گوناگون بروید.

توجه به رقبا برای افزایش سئو سایت

استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای افزایش سایت سئو:

بهینه سازی محتوای وب سایت بر اساس کلمات کلیدی طولانی یکی دیگر از روش های تقویت عنوان سئو محسوب می شود. ممکن است شما زمان تحقیق کلمات کلیدی با برخی از کلمات کوتاه مواجه شوید اما به هیچ عنوان از کلمات کلیدی که بلند هستند نباید غافل شوید.

این نمونه از کلمات کلیدی می توانند ورودی بی نظیری برای وب سایت تان داشته باشند. در این مواقع بازدید از وب سایت تان را به شدت افزایش خواهید داد. همچنین از آنجایی که کلمه کلیدی های بلند خاص هستند شانس زیادی جهت رتبه سایت در گوگل دارند و در مواردی ممکن است رقبای شما به سمت کلمه های طولانی نرفته باشند.

چنانچه تجربه کاربری سایت تان را بر اساس قصد جستجو کننده طراحی نمایید محتوای شما بازدید کننده بیشتری به دست خواهد آورد و به همین خاطر می توان این روش را برای افزایش بازدید سئو یک راهکار بسیار عالی دانست.

تاثیر کلمات کلیدی بر افزایش رتبه سئو

افزودن محصل و محتوا به صورت روزانه در وب:

توصیه می شود که افزودن خدمات متفاوت و محتواهای ناب و خاص روی سایت تان را حتما به صورت روزانه انجام دهید. این مورد یکی دیگر از روش های زیاد شدن سئو سایت می باشد. از آنجایی که تازه بودن محتوا به عنوان یکی از فاکتور های اساسی گوگل برای رتبه بندی شناخته می شود به همین خاطر به روزرسانی محتوای آن بسیار مفید خواهد بود.

شما بایستی فرآیند به روزرسانی محتوای وب سایت تان را تقویت نمایید زیرا اگر کاربران بدانند که هر روز مطلب جدیدی را در سایت تان قرار می دهید قطعا علاقه مند به بازدید روزانه سایت تان خواهند شد.

انتشار محتواهای اختصاصی برای افزایش سئو سایت:

انتشار محتواهای اختصاصی بر وب سایت نیز راهکار خوبی برای تقویت و زیاد شدن سئو سایت محسوب می شود. در واقع راه اندازی وبلاگ های اختصاصی، برگزاری دوره های رایگان، فایل های ارائه و انتشار محتوای مرتبط در این زمینه به شما کمک زیادی خواهد کرد.

جلسه دوم مدرسه آموزش ورد پرس ( نصب وردپرس بر روی هاست )

همچنین ببینید:سئو سایت خبری را با این نکات قورت دهید!

چنانچه بتوانید بر اساس برنامه تمامی اقدامات تان را انجام دهید محتوای اختصاصی منتشر خواهید کرد. زمانی که محتوای اختصاصی بر روی سایت داشته باشید کاربران برای بازگشت وب سایت تان به شدت ترغیب می شوند.

راه های مناسب برای زیاد شدن رتبه سئو

برگزاری آزمون و نمایش نتایج:

توجه داشته باشید که برگزاری آزمون و نشان دادن نتایج نیزدر افزایش سئو سایت بسیار موثر خواهند بود. در واقع آزمون ها به عنوان موثر ترین ابزار شناخته می شوند که برای بازاریابی محتوایی کاربرد زیادی خواهند داشت.

نرخ تبدیل هر یک از آزمون ها را می توانید برای ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار دهید و همچنین اگر می خواهید که در زمینه افزایش بازدید وب سایت تان اطلاعات بیشتری داشته باشید باید بدانید که شرکت در آزمون نتیجه ای بسیار رضایت بخش را برایتان به همراه خواهد داشت.

نوشتن محتوا در بستر رایگان:

برای افزایش سئو سایت تان بایستی محتوایی بنویسید که بر روی پلتفرم های رایگان به راحتی منتش می شوند. این کار کمک می کند که برای وب سایت تان یک لینک بسازید و همچنین می توانید از کاربران درخواست نمایید که مطالب جذاب تر و تکمیلی را در سایت دنبال نمایند.

توصیه می شود که تولید محتوای تان را به محتوای متنی اختصاص ندهید و یکی از روش هاس سئو حرفه ای را می توان استفاده از محتوای ویدیویی دانست.

اشتباهات رایج در بالا بردن رتبه سئو

اشتباهات رایج در تقویت سئو:

با وجود اینکه عوامل مختلفی در افزایش سئو سایت موثر هستند اما با این حال برخی اشتباهات نیز هستند که موجب نزول سئو سایت تان می شوند. به همین خاطر توصیه می کنیم از آن ها دور کنید و یا با دقت بیشتری آن ها را در سایت تان پیاده سازی نمایید. در صورت انجام این اشتباهات نه تنها موجب رشد وب سایت تان نمی شوید بلکه ممکن است موجب افت آن نیز بشوید. اشتباهات رایجی که بهتر است از آن ها دوری کنید شامل موارد فوق هستند:

  • دریافت لینک از سایت های غیر مرتبط
  • لینک سازی خارجی بیش از حد و غیر اصولی
  • تولید محتوا برای موتورهای جستجو و بدون در نظر گرفتن کاربر
  • ایجاد صفحه برای کلمات با هدف جستجوی یکسان
  • ایجاد صفحات تو در تو بدون در نظر گرفتن ساختمان صحیح در ارتباط بین صفحات

 

منبع : آرگا

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۴۶ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn