کد خبر : 96642
تاریخ انتشار : جمعه 8 تیر 1403 - 10:30
3 بازدید بازدید

۳انشا درباره روز خبرنگار (۱۷ مرداد)مناسب برای تمام مقاطع تحصیلی

۳انشا درباره روز خبرنگار (۱۷ مرداد)مناسب برای تمام مقاطع تحصیلی

 
انشا درباره روز خبرنگار / انشا روز خبرنگار / انشا در مورد روز خبرنگار / انشا با موضوع روز خبرنگار / انشا روز خبرنگار با مقدمه و نتیجه گیری / تحقیق درباره روز خبرنگار

۸۵ / ۱۰۰

انشا روز خبرنگار

در این مقاله از مجله اینترنتی   اسکیمو، مجموعه ای از انشا روز خبرنگار را برای شما عزیزان آورده ایم. با ما همراه باشید.

انشا درباره روز خبرنگار

خبرنگاری شغل بسیار خوبی است به‌‌ویژه آن زمان که در جریان سفر یکی از مسئولان محترم از یک اکیپ ۳۰نفره به ۱۵نفر رایانه اصل ایسوس یخچالی می‌دهند و نام تو در گروه محرومان قرار می‌گیرد!…

خبرنگاری اساساً شغل ملوسی است و سر و کار ما با آدم‌های موقر و محترمی است که سالی یک‌بار عاشقمان می‌شوند و در مابقی ایام متنفر… خبرنگاری وقتی تنوعش خیلی بالا می‌رود که از شدت هول و هراس و شتاب، فراموش می‌کنی ابتدا فلاش دوربین را خاموش کنی و بعد از صحنه کتک زدن یک نفر توسط چند نفر عکس بگیری

و جالب‌تر وقتی است که فلاش دوربین در گرگ‌ومیش غروب برق بزند و یک‌ لحظه دستان و چوب‌هایی که بالا رفته تا بر سر فرد قربانی فرود آید، متوقف‌شده، نگاه‌ها به سمت تو بچرخد و مابقی ماجرا هم شما فکر کنید ختم به خیر شد، چون گفتنی نیست…

خبرنگاری خیلی شغل خوبی است به‌ویژه آن وقتی که مسئولان برگزاری فراموش کنند آدمی را که با خود آورده‌اند به خود بازگردانند و تنها ماندن با این شعر که «من به خود نامدم اینجا که به خود باز روم» و از آن پیاده‌روی بدتر…

اساساً خبرنگاران موجودات زحمتکشی هستند که وقتی خبر را زودتر بفرستند، از همکاران خود فحش می‌خورند و وقتی دیرتر، از مدیران! آن‌ها حتی گاهی هم از این‌وری‌ها فحش می‌خورند که چرا بیان حقایق نمی‌کنید و هم از آن‌وری‌ها که چرا سیاه‌نمایی می‌کنید و امید از قلمتان نمی‌تراوشد؟

اساساً خبرنگاران عاشق سخنرانی‌های ۲۰ دقیقه به بالای پنج نفر پشت سر هم هستند و نه نیازی به غذا خوردن دارند، نه رفع عطش نه قضای حاجت چون عاشقانه به کار خود عشق می‌ورزند.

خبرنگاران و عکاسان عاشقانه یکدیگر را دوست دارند و به دعوای مرغ و تخم‌مرغ و اینکه ابتدا عکس بوده یا متن، توجهی نمی‌کنند و همچنین عاشق سردبیرهای شخم‌زننده متن هستند، چون به کار خود عشق می‌ورزند.

انشا روز خبرنگار

انشا روز خبرنگار از زبان خبرنگار

نمی‌دونم، یادم نیست کلاس چندم بودم که آموزگارمون سوژه داد برای این که یک روز کاری یک خبرنگارو به نگارش در بیاریم. من تا اون موقع کار خبری نکرده بودم و نمی‌دونستم باید چی بنویسم، اما انشام خوب بود.

متن انشا درباره دهه مبارک فجر انشا برای مدرسه درباره دهه فجر

یه چیزی نوشتم و آوردم، دست بر قضا وقتی خوندم همه خوششون اومد حتی آموزگارمون. اماپس از گذشت این همه سال وفتی اون انشاء ۲۴، ۲۵ سال پیش و می‌خونم می‌گم؛ اه اه این چیه نوشتی!؟ بگذریم!

نمی‌خوام اون انشاء رو اینجا بنویسم اما یه مطلبی به مناسبت گرامیداشت روز فرخنده و مبارک خبرنگار عزیز و محترم نوشتم تازه تازه از تنور دراومده؛

امروز روز خبرنگار است و به همین دلیل روز خیلی خوبی برای ما هست، ما (خودمان را می‌گویم)در این روز خیلی شاد هستیم از همه جا به ما تبریک می‌گویند و گل و هدیه می‌فرستند.

و ما در چنین روز فرخنده و مبارکی می‌فهمیم که می­شود با گل و خودکار و خودنویس مثلا پارکر! سر خبرنگار را شیره مالید.

اصلاً کار خبرنگاری چیز خوبی است. باید در این کار باشید تا بفهمید که چقدر خوب است.

باز هم اصلاً کار خبرنگاری خیلی خوب است. بیشتر به خاطر این که وقتی به یک برنامه‌ی خوب میروی از ما پذیرایی می‌کنند. در بعضی جاها پذیراییشان خیلی بهتر است. مثلاً در مراسم فرخنده و مبارک ۱۸ تیر که بسیار روز خوبی بود از ما بسیار پذیرایی کردند.

گاز اشک آور در کردند که جایتان خیلی خالی بود. کتک هم بود مراسم سنگ پرانی هم داشتیم خیلی قشنگ بود.اما گاز اشک آور را فکر می کردم چیز دیگری است!

تازه یک عالمه مراسم هم برای ما برگزار می‌کنند، ما آدمهای خیلی مهمی هستیم که برایمان این همه مراسم می‌گیرند و تقدیرمان می‌کنند. سخنرانی های خوب خوب هم می‌کنند.

چند سال پیش بود بهمان هدیه دادند دستشان درد نکند خیلی قشنگ آبرویمان را بردند جلوی همه، خیلی قشنگ بود!

انگار می‌خواهند دوباره آبرویمان را ببرند جلوی همه، ما به خاطر این از آنها خیلی تشکر می‌کنیم و از آن خیلی خیلی استقبال می‌کنیم. ما خبرنگاران نمی‌دانیم که چه جوری از این محبت آنها! تشکر کنیم ما فقط می‌توانیم خوشحالی کنیم و شادی کنیم و بخندیم.کار دیگری از دستمان بر نمی‌آید.

تازشم وقتی که یک سوژه بهت می‌دهند تا آن را پیگیری کنی و باز هم تازه می‌فهمی باید اون بنده خدا را له و لورده کنی و دوباره تازه وقتی مقاومت می کنی و سردبیرت هم باهات چپ می‌افتد خیلی خوشحال می‌شویم!

نامه به درخت کودکانه به مناسبت روز درختکاری

خبرنگاری خیلی چیز خوبی است چون همه‌اش ما را یاد سخنرانی‌های چندساعته مسئولین می‌اندازد که آنقدر می‌نویسیم انگشت دستمان صاف می‌شود و تا به حالت اولش برگردد یک عالمه طول می‌کشد. تازشم باید به همه نمایندگان زنگ بزنیم یا هر کسی که از مسئولین است تا از آنها مصاحبه بگیریم.

من به یکی از آنها زنگ زده بودم تا با او که خیلی شخصیت مهمی بود! مصاحبه بگیرم. خیلی خوشحالی کردم که او تلفنش را جواب داد.بعد گفت نیم ساعت دیگر زنگ بزنم منم گفتم چشم! بعد از نیم ساعت زنگ زدم، هر چه زنگ میزدم آن شخصیت خیلی مهم بر نمی‌داشت. من بازهم خیلی خوشحال کردم.

یکبار هم با یک شخصیت خیلی مهمتر و گنده! هم داشتم مصاحبه می‌گرفتم، خیلی خوشحال بودم، اما صدایش ضبط نشده بود که من به همین خاطر خیلی خوشحالتر هم شدم چون دیگر نباید آن را پیاده می‌کردم و به همین خاطر هم قدردانی شد از من!

یک روز دختر کوچکم گفت؛ امروز چند شنبس بابا؟ گفتم امروز شنبس. گفت ای وای چقدر بد فردا شما شیفتی و من به این خاطر که فر دا شیفت بودم تا ساعتیک نصف شب خیلی خوشحالی کردم!

امروز اصلاً ما خیلی خیلی خوشحالی مان می‌آید نمی‌دانیم دیگر باید چکار کنیم که بیشتر از این خوشحای نشیم.

این بود انشای من درباره روز خبرنگار!

انشا روز خبرنگار  انشا درباره روز خبرنگار مناسب برای تمام مقاطع تحصیلی

انشا روز خبرنگار با مقدمه و نتیجه گیری

مقدمه:

خبرنگار، واسطه‌ای است بین مردم و واقعیت‌های اطرافشان. او با قلم و دوربین خود، وقایع و حوادث را ثبت و ضبط می‌کند و آن‌ها را به اطلاع عموم می‌رساند. خبرنگار، چشم و گوش مردم است و وظیفه دارد آن‌ها را از آنچه در دنیای پیرامونشان می‌گذرد، آگاه کند.

بدنه:

خبرنگاری، شغلی پرمخاطره و پرمسئولیت است. خبرنگاران اغلب در شرایط خطرناک و سختی قرار می‌گیرند تا اخبار را به مردم برسانند. آن‌ها ممکن است مورد تهدید قرار بگیرند، یا حتی جان خود را از دست بدهند. اما با این حال، از انجام وظیفه خود کوتاهی نمی‌کنند و همواره در تلاشند تا مردم را از جریان امور آگاه سازند.

خبرنگاری، حرفه‌ای است که به دانش و مهارت‌های مختلفی نیاز دارد. خبرنگاران باید به زبان‌های مختلف مسلط باشند، توانایی تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات را داشته باشند، و بتوانند به‌طور واضح و مختصر مطالب را بیان کنند. آن‌ها باید همچنین دارای شجاعت و قدرت تحمل فشار باشند تا بتوانند در شرایط سخت، به انجام وظیفه خود ادامه دهند.

طنین صدایی در کوه سلام بر مبعث، جشن بزرگ ستم دیدگان

خبرنگاران نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند. آن‌ها با اطلاع‌رسانی به مردم، به شکل‌گیری افکار عمومی کمک می‌کنند. خبرنگاران همچنین می‌توانند با افشای فساد و نابرابری‌ها، باعث ایجاد تغییر در جامعه شوند.

در دنیای امروز، نقش خبرنگاران بیش از پیش اهمیت یافته است. در عصر ارتباطات، اخبار و اطلاعات در سرعتی بی‌سابقه منتشر می‌شوند. در چنین شرایطی، خبرنگاران باید بتوانند اخبار را به‌طور دقیق و سریع به مردم برسانند. آن‌ها باید همچنین بتوانند اخبار را به‌گونه‌ای تحلیل کنند که مردم بتوانند از آن‌ها برای تصمیم‌گیری‌های خود استفاده کنند.

خبرنگاران، سربازان خط مقدم اطلاع‌رسانی هستند. آن‌ها با فداکاری و ایثار، وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهند و نقش مهمی در شکل‌گیری جامعه ایفا می‌کنند.

خبرنگاری را می‌توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. برخی از انواع خبرنگاری عبارتند از:

  • خبرنگاری سیاسی: این نوع خبرنگاری به پوشش اخبار و وقایع سیاسی می‌پردازد.
  • خبرنگاری اجتماعی: این نوع خبرنگاری به پوشش اخبار و وقایع اجتماعی می‌پردازد.
  • خبرنگاری اقتصادی: این نوع خبرنگاری به پوشش اخبار و وقایع اقتصادی می‌پردازد.
  • خبرنگاری ورزشی: این نوع خبرنگاری به پوشش اخبار و وقایع ورزشی می‌پردازد.
  • خبرنگاری فرهنگی: این نوع خبرنگاری به پوشش اخبار و وقایع فرهنگی می‌پردازد.
  • خبرنگاری محیط زیست: این نوع خبرنگاری به پوشش اخبار و وقایع محیط زیست می‌پردازد.
  • خبرنگاری حوادث: این نوع خبرنگاری به پوشش اخبار و وقایع حوادث می‌پردازد.

نتیجه:

آینده خبرنگاری با توجه به پیشرفت فناوری، تا حدی نامشخص است. با این حال، به نظر می‌رسد که خبرنگاران همچنان نقش مهمی در جامعه ایفا خواهند کرد. خبرنگاران باید با استفاده از فناوری‌های جدید، خود را با شرایط روز وفق دهند تا بتوانند به‌خوبی به وظایف خود عمل کنند.

منبع:دلگرم

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۸۵ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn