کد خبر : 95068
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1403 - 0:17
1 بازدید بازدید

زندگینامه مرحوم محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز

زندگینامه مرحوم محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز

فهرست مطالب۱ محمد علی آل هاشم که بود؟۱.۱ تحصیلات مرحوم محمد علی آل هاشم۱.۲ محمدعلی آل هاشم در عقیدتی سیاسی ارتش عضو بود۱.۳ آقای محمد علی آل هاشم در آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه شد۱.۴ محمد علی آل هاشم دستور برداشتن نرده های مصلی شد۱.۵ یکی از دیگر کارهای خوب آقای محمدعلی آل هاشم چه

۸۳ / ۱۰۰

محمد علی آل هاشم که بود؟

محمد علی آل هاشم در یک خانواده کاملا مذهبی بدنیا آمد او فردی بسیار باهوش و منظم و با استعداد بود و علاقه زیادی به فلسفه  و دین مانند پدرشان داشتند او متولد ۱۳۴۱ در شهر تبریز بود. او علاقه زیادی به سیاست نداشت ولی سرنوشت او را به سیاست کشاند. و بسیار فردی دلسوز و مهربان برای خانواده و مردم داشت. و شدیدا عاشق پدر خود سید محمدتقی آل‌هاشم بود و پدر خود را یک الگوی کامل برای خود می دانست.

زندگینامه مرحوم محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز

تحصیلات مرحوم محمد علی آل هاشم

او با مشورت پدرش و علاقه به دروس معنوی در رشته حوزه تا سطح چهارم خمواند و دارنده مدرک دکترای فقه و مبانی اسلام می باشد که از عقیدتی ارتش به امام جمعه تبریز رسید.آقای محمد علی آل هاشم برای تحصیلات خود به شهر قم مهاجرت کرد ایشان دارای تالیفات تخصصی برای نیروهای مسلح، طلاب و روحانیون و تالیفات عمومی می باشد.

 

محمدعلی آل هاشم در عقیدتی سیاسی ارتش عضو بود

او به دلیل فعالیت های خوب نظامی وسیاسی که برای ایران انجام داده بود و باعث افتخارات میهن ما ایشاان بودند به دستور رهبری آقای خامنه ای عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب گردید و تا ۱۱ تیر ۱۳۹۶ در این سمت حضور داشت. او در این دوره ۳ بار موفق به کسب مقام اول بین سازمان های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح در اشراف فرماندهی معظم کل قوا شد.

 

محمد علی آل هاشم که بود؟

آقای محمد علی آل هاشم در آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه شد

این بزرگوار در ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ از سوی آقای آیت الل.. خامنه ای عنوان امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی برگزدیده شد و در این سمت متآستفانه در حال خدمت به شهادت رسیدند.

محمد علی آل هاشم دستور برداشتن نرده های مصلی شد

این عزیز آنقدر مهربان و فروتن و بزرگوار بودند که وقتی در مصلی  نرده ها را بین خود و مردم دید احساس ناراحتی کرد وگفت مگر من و افرای مانند من چه کسانی هستند ماهم از جنس خود مردم هستیم لطفا این نرده ها را بردارید و همین کار باعث خوشحالی مردم شد و مردم بیشتر علاقمند به آقای محمد علی آل هاشم شدند.

بیوگرافی ایرج حریرچی و همسرش

تحصیلات مرحوم محمد علی آل هاشم 

یکی از دیگر کارهای خوب آقای محمدعلی آل هاشم چه بود؟

به گفته این بزرگوار آقای محمدعلی آل هاشم پدر ایشان آقای محمدتقی آل هاشم در جنگ نماز تمامی شهدا را با عشق می خواندند و من هم بسیار از این کار پدر عزیزم خوشحال میشدم و حس خوبی می گرفتم و تصمیم گرفتم  برای نماز پدران و ماردان و خانواده شهدا بدون منت بروم و کلا یکی دیگر از کارهایی که بهم آرامش می دهد دیدن خانواده شهدا است.

مرتبط :  دلنوشته هایی برای درد و دل با امام رضا (ع)

 

و همچنین عیادت از جانبازان عزیز دفاع مقدس، و ما هرگز نباید این عزیزان را از یاد ببریم که چه کارهای بزرگی برای میهن ما ایران کردند. و من هم کار بسیار کوچکی می کنم و اصلا این عیادت و و نماز را کار بزرگی نمی دانم فقط یک مسئولیت کوچکی در قبال خود می دانم.

 

شکست آرای خبرگان توسط آقای محمد علی آل هاشم

این بزرگوار در انتخاباب ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری توانست آرا را شکست دهد و بیشترین رای ادوار خبرگان در آذربایجان شرقی را از آن خود کند. ایشان با رآی ۸۳۴ هزار و ۱۰۸ انتخاب شدند در سال ۱۴۰۲، و خود مردم دلیل رآی آوردن زیاد محمد علی آل هاشم را اینگونه توصیف کردند؛ کسی که از جنس مردم است و مردم را درک می کند و از حال و روز همه خبر دارد چرا نباید به آن فرد رآی دهیم آقای محمد علی آل هاشم یکی از با مسئولیت ترین افراد است و دلیل رآی بالای خود این رفتار شایسته و خدمت هایی است که به جامعه و شهر خود کرده است.

 

محمد علی آل هاشم دستور برداشتن نرده های مصلی شد

کمی از زندگی شخصی آقای محمدعلی آل هاشم

ایشان به در خواست پدر خود به خواستگاری برای دختر آیت الله سیدمجتبی اسداللهی رفتند و این خواستگاری منجر به ازدواج موفق شد و حاصل این ازدواج دو فرزند است . آیت الل.. محمدعلی آل هاشم یک دختر و یک پسر دارد.و همچنین از فرزند دخترشان سه نوه داند از پسرشان صاحب یک نوه پسر هستند که هر دو فرزند هم ساکن تهران اند.

 

به گفته آقای محمد علی آل هاشم نوه داشتن حس بسیار  عجیبی است و انگار دوباره فرزندان خود را بدنیا می آوری البته باعشق و علاقه چند برابر بیشتر و خدا را شاکرم که من را لایق فرزند و نوه کردند کاش بیشتر می توانستم وقتم را صرف آنها کنم اما هنوز خبری از بازنشستگی نیست، ایشان فوق العاده فردی خانواده دوست هستند و نوه های ایشان هم عاشق پدر بزرگ خود هستند.

علی لاریجانی؛ از ریاست صدا و سیما تا نامزدی ریاست جمهوری

 

یکی از دلایل دوست داشتن مردم نسبت به آقای محمدعلی آل هاشم چیست؟

شاید برایتان جالب باشد ولی آقای محمدعلی آل هاشم با اینکه یک فرد مهم در جامعه هستند ولی از وسیله عمومی استفاده می کند و خیلی اوقات مردم این بزرگوار را در مترو و تاکسی می بینند و هیچ گونه خودروی شخصی یا محافظی در کار نیست و خود را یک فرد عادی در جامعه می دانند و می گویند من فرقی با مردم خود ندارم. و این نوع صحبت از فروتنی و بزرگواری این شخصیت محسوب می شد.

مرتبط :  ویژه نامه ی «ولادت امام رضا (ع)» زندگینامه امام رضا (ع)

 

یکی از تفریحات مورد علاقه آقای محمدعلی آل هاشم

به گفته ایشان علاقه زیادی به سینما و فیلم و سریال دارند و می گویند مواقعی که کمی برایم وقت می ماند و دلم می خواهد به ذهن خود استراحتی بدهم فیلم نگاه می کنم و بسیار این کار برایم لذت بخش است حتی تا به حال به سینما هم رفته ام و بسیار مکان تفریحی خوبی برای مردم است و به عزیزان پیشنهاد می کنم حتما سینما رفتن را برای روحیه خود بروند. انشاال.. که فیلم های ما هم در باب یادگیری نکات مهمی در زندگی برای ما باشد.

 

 

شکست آرای خبرگان توسط آقای محمد علی آل هاشم

آرزوی آقای محمدعلی آل هاشم

به گفته ایشان من در جبهه خیلی علاقمند به این بودم که به شهادت برسم و دوستان صمیمی و عزیز خود را خیلی در جبهه از دست دادم ولی نمی دانم چرا تقدیر باعث شد من شهید نشوم و در تقدیر الهی ناشکری هم نمی کنم ولی در تبریز دو تا امام جمعه شهید دارد که یکی از آن ها شهید آیت قاضی طباطبایی و دیگری شهید آیت الله مدنی است که هر دو آنها سید هستند و خیلی دوستدارم سومین نفر شهید ها هم من باشم و من به جمع شهدا بپیوندم.

 

آقای محمدعلی آل هاشم فرمودند ؛بزرگترین عبادت خدمت به مردم است

آقای محمدعلی آل هاشم گفتند کوچکترین کاری که می توانیم انجام دهیم برای ملت خود خدمت رسانی است که هم مردم خوشحال شوند و هم خدای ما ، و خدای بزرگ ما دلیلی داشته که به ما مسئولیت داده است و ما در قبال این مسئولیت وظیفه داریم به مردم میهن خود کمک کنیم حال هر کسی در حد وسع و توان خود باید به این مردم شریف کمک کند و خود این کار از هزاران عبادت ثواب بیشتری دارد. و من اگر به این نقطه از زندگی رسیدم مدیون مردم عزیزم است و نباید فراموش کنم.آرزوی آقای محمدعلی آل هاشم شهادت است

سوابق فعالیت های آقای محمدعلی آل هاشم تا به امروز چه بوده است

این فرد بزرگ برای میهن خود بسیار کارها انجام داده است و با تمام وجود خدمت رسانی کرده است و تمامی کارهایش را با حس دلسوزی و عشق انجام داده اند.

مرتبط :  دلنوشته هایی برای درد و دل با امام رضا (ع)

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۸ تا ۱۱ تیر ۱۳۹۶

وحید حقانیان؛ از حضور در بیت رهبری تا نامزدی برای ریاست جمهوری

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

منتخب مردم استان آذربایجان شرقی در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری

عضو میز آذربایجان مجمع تشخیص مصلحت نظام

رئیس عقیدتی سیاسی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان

مسئول ستاد نماز جمعه تبریز

رئیس اداره عقیدتی سیاسی منطقه ای آذربایجان

جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش

مسئول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش پشتیبانی نیروهای زمینی ارتش

و خبر تلخ شهادت آقای محمدعلی آل هاشم 

و خبر تلخ شهادت آقای محمدعلی آل هاشم

آقای محمدعلی آل هاشم متآستفانه آخر به آرزوی خود رسیدند و در حال خدمت به مردم به درجه شهادت رسیدند. متآستفانه در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سفر ابراهیم رئیسی برای افتتاح سد قیز قلعه سی در استان آذربایجان شرقی که امام جمعه تبریز، رئیس جمهور را همراهی می کرد.

 

در مسیر بازگشت بالگرد حامل وی به همراه رئیس جمهور، حسین عبداللهیان و استاندار آذربایجان شرقی در منطقه حفاظت شده دیزمار دچار سانحه گردید بلافاصله گروه های امدادی به محل سانحه بالگرد اعزام شدند ولی شرایط آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه را با سختی رو به رو کرد.

 

در نهایت یک روز بعد با کمک پهپاد ویژه ارسالی کشور ترکیه، بالگرد سقوط کرده پیدا شد که متاسفانه تمام سرنشینان آن از جمله آیت الله آل هاشم به شهادت رسیده بودند. و این خبر ناگوار بسیار برای مردم تلخ و ناگوار بود و هنوز مردم نتوانستند این خبر را هضم کنند ولی متآستفانه روزگار گاهی تلخی می کند و باعث از دست دادن همچون این بزرگواران می شویم.

 

در حال حاضر چه کسی مسئولیت شهید آقای محمد علی آل هاشم را برعهده گرفت؟

محمد جواد حاج علی اکبری حکمی را با تایید رهبر معظم انقلاب صادر نموده که در آن حجت الاسلام مطهری اصل را به عنوان امام جمعه موقت تبریز معرفی می کند. حجت الاسلام والسلمین «احمد مطهری اصل» تا زمان تعیین نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، مسوولیت تمشیت امور نماینده، ولی فقیه در استان را عهده دار خواهد بود. و به گفته حجت الاسلام مطهری خیلی سخت است جای کسی بنشینی که با او صمیمی بوده ای و همچنین این قدر آقای محمد علی آل هاشم در دل مردم رفته بود که برایت خیلی سخت است این حس، امیدوارم بتوانم مانند ایشان خدمت رسانی درستی کنم.

منبع:تالاب

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۸۳ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn