کد خبر : 94971
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 - 12:18
3 بازدید بازدید

طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر و طعم عالی

طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر و طعم عالی

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید در این بخس با طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر آشنا شوید. این مربا طعم و مزه فوق العاده ای دارد.

۴۸ / ۱۰۰

مربای توت فرنگی یکی از انواع مرباهای خوشمزه خانگی بوده که شما می‌توانید در این بخش با طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر آشنا شوید این نوع مربا را می‌توانید برای وعده صبحانه داشته باشید.

شما علاقه‌ مندان به مرباهای خانگی می‌ توانید در این بخش با انواع مربا آشنا شوید. طرز تهیه مربا توت سفید و مربای توت سیاه با طعم های متنوع را می توانید در این بخش مطالعه کنید.

 

مواد اولیه:

  • توت فرنگی: ۴۰۰ گرم
  • اب: نصف لیوان
  • آب لیمو: چند قطره
  • دانه چیا: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر:

این نوع مربا برای افرادی که دارای رزیم غذای هستند بسیار مناسب بوده و می توانید به این طریق یک مربا سالم و مقوی داشته باشید. دستورالعمل این مربا نیز ساده است و با همین روش می توانید یک مربای فوق العاده خوشمزه داشته باشید.

 

مربای خلال نارنج

توت فرنگی ها را از قسمت دم جدا کرده و درون یک قابلمه پر از آب سرد ریخته و کمی قرار دهید تا آشغال و مواد اضافی آن خارج شود. چند مرتبه این کار را انجام داده تا به خوبی توت فرنگی های شما پاک و تمیز شود. در ادامه نز باید مواد را آبکشی کرده و کمی آب سرد روی آن ها بگیرید.

بعد از اینکه آبکشی شد، باید آن را درون قابلمه ای ریخته و به اندازه نصف لیوان به آن آب اضافه کنید. توت فرنگی ها را به مدت ۱۰ دقیقه وی حرارت ملایم قرار دده تا کم نرم شود. با استفاده از یک چنگال نیز باید آن را کمی نرم کنید.

طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر

بعد از اینکه بافت توت فرنگی ها کمی نرم شد و با یکدیگر به خوبی ترکیب شدند،  دانه های چیا را اضافه نمایید. در این مرحله از طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر می توانید با استفاده از این دانه ها به توت فرنگی ها کمی مزه بدهید. برای عطر دار شدن نیز می توانید از مقداری آب لیمو، وانیل و … استفاده کنید.

روش تهیه مربا هویج

برای شیرین شدن می توانید از مقداری عسل یا سرعت افرا نیز استفاده کرده که هم رژیمی است و هم اینکه طعم عالی دارد. حالا برای چند دقیقه دیگر مواد مربا را روی حرارت گذاشته و زمان دهید تا کمی به غلظت دلخواه برسد. بعد از روی حرارت برداشته و درون شیشه های مناسب سرو کنید.

مربای توت فرنگی با عسل

شما باید توجه داشته باشید که این نوع مربا را باید با غلظت مناسب از روی حرارت بردارید. بعد از سرد شدن مربا کمی غلیظ تر می شود پس باید توجه کنید که روی حرارت نباید زیاد سفت باشد. در صورتی که بعد از سرد شدن، غلظت مربا دلخواه نباشید، می توانید به آن مقداری آب جوشیده اضافه کنید.

روش تهیه مربا آناناس

این مربای خانگی را می توانید با همین دستور ساده و کاربردی تهیه نمایید. این مربا به دلیل رژیمی بودن وعده مناسب برای عصرانه و صبحانه می باشد. شما می توانید این مربا را به صورت مارمالاد نیز تهیه کرده و نوش جان کنید. در کنار انواع بستنی و کیک ها نیز این مربا سرو می شود. این مربای ویژه را با میوه های دیگر نیز می توانید، تهیه کنید.

 

منبع : آرگا

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۴۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn