کد خبر : 94947
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 خرداد 1403 - 8:10
1 بازدید بازدید

اتهامات هانتر بایدن چیست؟ ؛ چه حکمی در انتظار اوست؟

اتهامات هانتر بایدن چیست؟ ؛ چه حکمی در انتظار اوست؟

در صورت اثبات اتهامات مربوط به خرید و نگهداری اسلحه، متهم می‌تواند حداکثر به ۲۵ سال حبس محکوم شود.

۴۶ / ۱۰۰

به گزارش اسکیمو، دوازدهم اکتبر سال ۲۰۱۸ بود که خودروی هانتر بایدن پسر جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، به اتهام حمل سلاح گرم در بزرگراه ۲۰۲ در شمال ویلمینگتون ایالت دلاور توقیف کرد.

هانتر بایدن در زمان خرید یک هفت‎تیر کلت کبرا مدل ۳۸SPL در فرم درخواست خرید و در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف کننده غیرقانونی یا معتاد به هرگونه ماده محرک یا مواد مخدر دیگری است یا خیر کادر «خیر» را علامت زد. در پاورقی این فرم از هانتر بایدن خواسته شده بود تا صحت پاسخ‌هایش را تأیید کند و به او هشدار داده بود که اظهارات نادرست احتمالی جرم تلقی خواهد شد. هانتر بایدن هفت تیر را خریداری کرد. اسلحه ۱۱ روز بعد در یک سطل زباله در سوپرمارکت گرین‌ویل در فاصله ۱۰دقیقه از فروشگاه اسلحه پیدا شد. پنج سال بعد هانتر بایدن به اتهام اظهارات خلاف واقع احضار شد. او حالا اولین پسر رئیس‎ جمهور آمریکا است که در یک پرونده جنایی محاکمه می‎شود. روزنامه اسپانیایی ال پائیس در گزارشی به برخی از نکات کلیدی این پرونده پرداخته است:

5 عضو طالبان به اتهام عضویت در داعش بازداشت شدند

اتهامات هانتر بایدن چیست؟

پسر رئیس جمهور آمریکا با ۳ اتهام روبرو است: دروغ گفتن به فروشنده اسلحه، ادعای خلاف واقع در روند درخواست خرید سلاح گرم و حمل و نگهداری سلاح گرم غیرقانونی. دادستان‎ها همچنین معتقدند که او در زمان خرید اسلحه، مصرف کننده مواد مخدر و معتاد بوده است. گفته شده، همسر سابق هانتر بایدن قرار است درباره اعتیاد او شهادت دهد.

چه حکمی در انتظار بایدن است؟

بر اساس قانون، حداکثر مجازات‎هایی که هانتر بایدن با آن مواجه است در اتهام اول ۱۰ سال زندان، در اتهام دوم سال زندان و در اتهام سوم نیز ۱۰ سال زندان است. او همچنین در صورت اثبات اتهامات می‌تواند به حداکثر ۲۵۰هزار دلار جریمه برای هر یک از اتهامات (در مجموع ۷۵۰هزار دلار) محکوم شود. گرچه ناظران بر این باورند که استفاده از حداکثر مجازات به ویژه در مورد این پرونده و کسی که سابقه کیفری نداشته بعید است.

فرایند برگزاری دادگاه

پس از انتخاب هیئت منصفه، دادستان با انتشار بیانیه‌ای دادگاه را آغاز می‌کند. در این مرحله دادستانی باید مدارک جرمی که متوجه هانتر بایدن است را ارائه دهد. این شواهد می‎توانند اسناد یا اظهارات شاهدان باشند که وکلای مدافع حق به پرسش کشیدن آن را دارند. وکلای بایدن همچنین می‌توانند مدارک و شواهد خلاف اتهامات را ارائه کنند و در نهایت در دفاع نهایی اظهارات خود را بیان کنند. سپس قاضی از هیئت منصفه خواهد خواست که به شور نشسته و تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

نخستین عکس از دختر ابوبکر البغدادی | پدرم مرا در 12سالگی مجبور به ازدواج با محافظش کرد

آیا رئیس‌جمهور می‎تواند پسر خود را عفو کند؟

بله. اتهاماتی که متوجه پسر جو بایدن است، جرم‎های فدرال بوده و رئیس ‎جمهور در صورت محکومیت هانتر بایدن به زندان می‌تواند او را عفو کند. گرچه جو بایدن که چند ماه دیگر با انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری روبه رو است تاکنون تلاش کرده تا از این پرونده دوری کند اما همسرش جیل (مادر هانتر بایدن) هفته گذشته به همراه او در دادگاه حاضر شد و اعلام کرد که خانواده بایدن از هانتر دفاع خواهند کرد.

هانتر بایدن با چه اتهامات دیگری روبه‎رو است؟

هانتر بایدن علاوه در دادگاه کالیفرنیا نیز به ۹ جرم مالیاتی متهم شده است. به گفته منابع مطلع، پسر رئیس‌جمهور آمریکا با پرداخت مالیات‌های معوق تلاش دارد تا پرونده این اتهامات را پیش از برگزاری دادگاه ببندد چرا که هرگونه محکومیت احتمالی در این پرونده تبعات سیاسی به مراتب سنگین‌تری برای جو بایدن خواهد داشت.

اسرائیل شروط حماس را پذیرفت؟ | جزئیاتی از چراغ سبز تازه صهیونیست‌ها

آیا دادگاه هانتر بایدن بر انتخابات آمریکا تاثیر می‌گذارد؟

اتهاماتی که تاکنون علیه هانتر بایدن مطرح شده ـ اتهامات مربوط به خرید غیرقانونی سلاح و نگهداری آن و همچنین اتهامات مالیاتی، مواردی هستند که تنها به هانتر بایدن مربوط می‎شود. با این حال سال‌هاست که جمهوری‌خواهان تلاش دارند تا نشان دهند که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از معاملات تجاری (گاها غیرقانونی) پسرش و کمیسیون‎ها آن بهره‎مند شده است. بسیاری از این اتهامات بر اساس شهادت یک عامل اف‎بی‎آی بوده که اعلام کرده جو بایدن ۵ میلیون دلار کمیسیون از اوکراین دریافت کرده است.

منبع:همشهری

۴۶ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn