کد خبر : 94829
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1403 - 15:51
4 بازدید بازدید

خبر مهم رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تعهدات برجامی ایران

خبر مهم رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تعهدات برجامی ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بر اساس ماده ۳۶ برجام، ایران طبق قانون حق دارد در صورت عدم تعهد طرفین در برگشت به تعهدات، متقابلا کاهش تعهد را دستور کار قرار دهد و هم اکنون کشور در فاز کاهش تعهدات  هستیم.

۴۸ / ۱۰۰

به گزارش اسکیمو، محمد اسلامی صبح امروز در بدو ورود به شهرکرد در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به هدف سفر به این استان، گفت: بازدید از مرکز پرتودهی گاما و شرکت در یادواره شهدای ناغان از اهداف سفر به این استان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه جلسه شورای حکام از دیروز فعال شده است، گفت: هر سه ماه یکبار موضوع برجام در این شورا مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: مدیرکل موظف است به موجب مصوبه شورای امنیت، عملکرد قطعنامه ۲۲۳۱ که متن برجام است را هر سه ماه یکبار به شورای حکام و هر ۶ ماه یکبار به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهد.

محمد رضا مقدم سبحانی در مرز سراوان به شهادت رسید

اسلامی با بیان اینکه گزارش ارائه شده به شورای حکام یک بخش پادمانی و یک بخش برجامی دارد، افزود: طبیعی است که در بخش پادمانی یک روال طبیعی برابر با ضوابط پادمانی و MPT است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: آژانس در ایران مستقر و در حال انجام بازرسی است و طبق همان ضوابط کار ایران در جریان است.

وی عنوان کرد: در بخش دوم که برجامی است، طرفین در برجام تعهداتی دارند که به آن‌ها عمل نکردند، آمریکا از برجام خارج شد و همچنین اجازه همکاری دیگر کشورها با ایران را هم نمی‌دهد.

اسلامی تصریح کرد: بر اساس ماده ۳۶ برجام، ایران طبق قانون حق دارد در صورت عدم تعهد طرفین در برگشت به تعهدات، متقابلا کاهش تعهد را دستور کار قرار دهد و هم اکنون کشور در فاز کاهش تعهدات هستیم.

علیرضا اکبری اعدام شد

اسلامی بیان کرد: قانون راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها است و در چارچوب ملی، پادمان و MPT عمل می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: درصورت صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام و فشار سیاسی طرفین، ایران طبق اعلامی که به آنان کرده است، پاسخ خواهد داد.

منبع: فارس

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۴۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn