کد خبر : 94468
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1403 - 23:45
6 بازدید بازدید

ساخت توپک نبات برای تزیینات سفره عقد و دیزاین آن

ساخت توپک نبات برای تزیینات سفره عقد و دیزاین آن

یکی از ایده های جالب و خلاقانه ای که برای دیزاین و زیبا سازی نبات سفره عقد می توان از آن بهره مند شد ساخت توپک نبات بوده که به راحتی و با تعدادی شاخه نبات می توان آن را درست کرد و جلوه ای حذاب و منحصر به فرد به سفره عقد بخشید. شما می توانید مطابق با سایر اجزای سفره به تزیین این آیتم پرداخته و آن را با دیگر عناصر ست نمایید تا هماهنگی زیبایی در بین آن ها ایجاد گردد.

۴۸ / ۱۰۰

  اسکیمو:از جمله اجزای اصلی سفره عقد که به خاطر جلوه دادن به سفره در شکل ها و سبک های مختلفی دیزاین شده نبات می باشد که هر کسی مطابق با سلیقه ای که دارد و هماهنگ با سایر آیتم های موجود در سفره به تزیین این جزء می پردازد. با توجه به این که دیزاین و تزیینات سفره عقد برای تمامی عروس خانم ها اهمیت زیادی داشته در نتیجه همواره سعی می کنند از بهترین و جدیدترین ایده ها کمک بگیرند تا به نتیجه دلخواه دست یابند. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به منظور ایده گرفتن و یادگیری شما عزیزان به آموزش ساخت توپک نبات برای سفره عقد بپردازیم.

نحوه ساخت توپک نبات

به طور کلی باید گفت از زمان های گذشته تا هم اکنون در ایران باستان و در پیشینه سفره عقد ایرانی در کنار اجزای مختلف سفره عقد نبات همواره حضور داشته و جزئی اصلی و جدا نشدنی به حساب آمده که در واقع نمادی از پایداری رابطه و زندگی مشترک شیرین عروس و داماد می باشد. در حقیقت با گذاشتن نقل و نبات بر روی سفره عقد برای زوج جوان آرزوی خوشبختی و سعادت کرده و از خداوند خواستار زندگی شیرین و جادوانه ای برای آن ها هستند. شما می توانید با الگوبرداری از ایده ساخت توپک نبات خیلی راحت نبات سفره عقد خود را دیزاین کرده و جلوه ای زیبا به سفره عقد خود بدهید.

آموزش تهیه سبزه شناور؛ عید امسال با سبزه‌ای متفاوت هفت‌سین بچین!

Making candy balls 6

تزیینات و دیزاین سفره عقد در اشکال و سبک های مختلفی انجام گرفته و در این رابطه افراد حرفه ای وجود داشته که اجرای طراحی و دیزاین سفره عقد را با استفاده از ایده های خلاقانه و مدرن انجام می دهند. در تمامی سفره های عقد بکار بردن نبات رسم بوده به همین خاطر افراد در پی ایده های گوناگونی برای تزیین کردن نبات سفره عقد می باشند. افرادی که هنرمند و خوش سلیقه بوده همواره تلاش کرده با کمک خلاقیت و هنری که دارند نبات ها را به زیباترین شکل ممکن دیزاین کرده و در تزیینات سفره عقد و یا به عنوان گیفت و هدیه بله برون از آن استفاده کنند.

Making candy balls 1

تمامی افراد در حد کم و زیاد با لوازم و اجزای سفره عقد آشنایی داشته و دیزاین های مختلف آن را مشاهده کرده اند. از انواع تزیین های جالبی که در چیدمان سفره عقد توجه افراد را به خود جلب کرده و زیبایی خاصی به سفره بخشیده می توان به تزیین نبات اشاره کرد که وجود آن نماد شیرین کامی و سعادت بوده و در سنت های قدیمی ایرانی این المان ها جایگاه ویژه و ارزشمندی دارند. برای اجرای این گونه تزیینات می توان از ایده های ساده و متنوعی که وجود داشته کمک گرفت.

برای زیبا سازی سفره عقد می توان از شیوه های متنوعی کمک گرفت ولی آن چه که اهمیت دارد و باید به آن توجه نمود این بوده که دیزاین و چیدمان این عنصر به گونه ای اجرا شود که با سایر اجزا و عناصر سفره عقد هماهنگی داشته باشد و با تم یکسانی انجام شده و کاملا ست باشد تا جذابیت سفره عقد دو چندان گردد.

Making candy balls 2

روش درست کردن توپی شاخه نبات

از جمله شیوه های دیزاین نبات سفره عقد، تزیین و طراحی آن به حالت گرد و توپی و در واقع ساخت توپک نبات می باشد. بدین گونه در ابتدا یک عدد توپ پلاستیکی نازک که دارای اندازه متوسط بوده را آماده کنید و بعد نبات ها را از بخش پایه به داخل توپ بفشارید. با این شیوه سطح توپ را به صورت کامل با نبات پوشش داده و یک توپ جذاب از نبات در چیدمان سفره عقد خود خواهید داشت.

آموزش کاشت سبزه تخم شربتی و نکاتی که باید بدانید

Making candy balls 9

دیزاین نبات به شکل توپ

برای ساخت توپک نبات به یک سری وسایل از جمله توپ پلاستیکی، چسب چوب، نبات ریز شده نیاز دارید. توپ موردنظر را باید به طور کامل شستشو دهید تا تمیز شود و با استفاده از رنگ سفید اکرولیک رنگ آمیزی نمایید. در ابتدای کار نبات را به طور کامل بکوبید تا به صورت تکه های نگینی ریز و خرد شده در بیاید سپس توپ های پلاستیکی در سایز کوچک و یا بزرگ که به چسب آغشته شده را درون نبات ها بغلتانید تا به طور کامل کل سطح آن به نبات آغشته گردد بعد صبر کنید تا به طور کامل خشک شود.

Making candy balls 8

طریقه نگه داری از نبات سفره عقد

در صورتی که فردی خلاق و هنرمند می باشید حتما تمایل دارید نبات های سفره عقد خود را برای مدت زمان طولانی به عنوان یادبود از این روز زیبا و هیجان انگیز نگه دارید. به منظور این کار بایستی نبات را دور از نور خورشید و محیط مرطوب در محلی کاملا خشک و خنک نگه داری نمایید. مناسب ترین ظرف برای نگه داری نبات استفاده از ظروف شیشه ای در بسته می باشد. بایستی دقت نمایید که نبات ها توسط موجوداتی همچون مورچه و دیگر حشرات خورده نشود و بهتر است نبات ها را در محلی قرار دهید که این جانوران هیچ گونه دسترسی به آن ها نداشته باشند.

آموزش تهیه سبزه شناور؛ عید امسال با سبزه‌ای متفاوت هفت‌سین بچین!

Making candy balls 4

همخوانی دیزاین نبات با تم سفره عقد

این نکته اهمیت زیادی داشته که باید به آن دقت نمایید آن هم این بوده که نبات سفره عقد با سبک و نوع تم سفره عقد هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که سفره عقد شما دارای سبکی لاکچری و مدرن بوده و چیدمان آن لوکس و جذاب باشد شما نیز باید از اجزا و عناصر به روز و لوکس و دیزاین های هماهنگ با این طراحی استفاده نمایید. ولی در صورتی که سفره عقد شما حالتی مینیمال داشته باشد از طراحی های شلوغ و تجللی استفاده نکنید تا سفره عقد جلوه ای زیبا به خود بگیرد. مسلما در نحوه طراحی و اجرای دیزاین هماهنگی عناصر با هم بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد.

Making candy balls 5

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم،

منبع : آرگا

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۴۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn