کد خبر : 94314
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 23:38
4 بازدید بازدید

امام جمعه آذربایجان شرقی که بود؟ | امام جمعه ای که دستور داد نرده های مصلی برداشته شود 

امام جمعه آذربایجان شرقی که بود؟ | امام جمعه ای که دستور داد نرده های مصلی برداشته شود 

«سید محمدعلی آل‌هاشم» متولید ۱۳۴۱ در تبریز، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بود که از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بود و بعد از آن با حکم مقام معضم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز منصوب شد.

۵۰ / ۱۰۰

به گزارش اسکیمو، «سید محمدعلی آل‌هاشم» در سابقه خود عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران، عضویت در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، منتخب مردم آذربایجان شرقی در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و عضویت در میز آذربایجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم داشت.

او فرزند آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم از روحانیون برجسته تبریز بود که تحصیلات مقدماتی را در تبریز گذراند و سپس برای تحصیل علوم دینی به قم عزیمت کرد. تحصیلات حوزوی را تا مقطع سطح چهار حوزوی (دکتری) گذراند و به مدت ۱۴ سال در درس خارج مقام معظم رهبری حضور داشت‌ و مدرک دکترای فقه و مبانی کسب کرد.

برنامه مفصل دانشگاه تهران برای برخورد با دانشجویان بی حجاب

او اولین امام جمعه‌ای بود که دستور داد نرده‌های مصلی که بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد می‌کرد برداشته شود. پس از شهیدان محراب آیت‌الله قاضی و آیت‌الله مدنی، مرحوم آیت‌الله مشکینی، مرحوم آیت‌الله ملکوتی و آیت‌الله مجتهدشبستری، او ششمین نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بود که از تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ تاکنون این عنوان را بر عهده داشت.

او همچنین سال‌ های بسیاری در مناطق عملیاتی جبهه های جنگ حق علیه باطل شرکت کرده و با فرماندهان بزرگی همچون شهید صیاد شیرازی همراه بود و سابقه درخشانی در این زمینه داشت.

منبع:همشهری

سوئد مرد عراقی عامل آتش زدن قرآن را اخراج کرد؛ سلوان مومیکا کیست؟

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۵۰ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn