کد خبر : 93246
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردین 1403 - 8:56
8 بازدید بازدید

بیوگرافی بازیگران فیلم آپاراتچی + موضوع فیلم آپاراتچی

بیوگرافی بازیگران فیلم آپاراتچی + موضوع فیلم آپاراتچی

فیلم «آپاراتچی» یک فیلم ایرانی بـه کارگردانی قربانعلی طاهرفر، نویسندگی حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان و تهیه‌کنندگی سجاد نصراللهی‌نسب اسـت کـه درسال ۱۴۰۲ تولید شده. این فیلم در چهل و دومین دوره جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر اکران شده و قربانعلی طاهرفر برای ان جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران را دریافت کرده اسـت.

۴۶ / ۱۰۰

 

موضوع فیلم آپاراتچی

موضوع فیلم آپاراتچی

فیلم «آپاراتچی» داستان جلیل، نقاش ساختمانی را روایت میکند کـه علاقه‌مند بـه سینما اسـت ودر تولید چند فیلم کوتاه موفق شده اسـت. او در آرزوی ساختن اولین فیلم سینمایی خود اسـت. داستان در اوایل دهه شصت در تبریز می‌گذرد و بـه عشق و دلدادگی بـه هنر و سینما می پردازد. این فیلم برداشتی آزاد از رمانی با همین نام نوشته روح‌الله رشیدی اسـت و پیام‌های‌ مثبت زیادی را در خود جای داده اسـت، اما بـه دلیل محتوای نابهنجاری، برای کودکان زیر ۱۲ سال مناسب نمی‌باشد.

 

لیست بازیگران فیلم آپاراتچی

لیست بازیگران فیلم آپاراتچی

فهرست بازیگران فیلم «آپاراتچی» بـه شرح زیر اسـت:

  • تورج الوند
  • فاطمه مسعودی‌فر
  • رضا ناجی
  • هومن برق‌نورد
  • بهنام تشکر
  • امید روحانی
  • علیرضا استادی
  • وحید مبصری
  • امین گلستانه
  • حسین عابدینی
  • ولی متواضع
  • ابوالفضل زارع
  • کار مقدم

 

تورج الوند

تورج الوند

تورج الوند، متولد دهه ۷۰ در تهران، بازیگری اسـت کـه در زمینه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران فعالیت دارد. او با بازی در فیلم نگهبان شب در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ بـه شهرت رسید و کاندید بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. تورج الوند همچنین در فیلم‌هایی مانند دشت خاموش، کلمبوس و سفر در خانه نقش‌آفرینی کرده اسـت.

 

فاطمه مسعودی‌فر

فاطمه مسعودی‌فر

فاطمه مسعودی‌فر یک بازیگر ایرانی اسـت کـه در تبریز بـه دنیا آمده و برای اولین بار با فیلم «پوست» درسال ۱۳۹۷ بـه کارگردانی بهمن و بهرام ارک بـه شهرت رسید. او همچنین برای بازی در نقش سارای گرجی در مجموعهٔ عاشقانه-تاریخی «جیران» شناخته شده اسـت. فاطمه در رشتهٔ ادبیات انگلیسی در دانشگاه تبریز تحصیل کرده و علاوه بر سینما، در تئاتر نیز فعالیت دارد.

حسین شهابی درگذشت | زمان خاکسپاری و علت فوت

 

رضا ناجی

رضا ناجی

رضا ناجی بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران اسـت. وی در تاریخ ۵ دی ۱۳۲۱ در تبریز متولد شده و از سال ۱۳۴۱ فعالیت هنری خودرا آغاز کرده اسـت. ناجی بـه خاطر بازی در فیلم‌هایی چون “بچه‌های‌ آسمان”؛ “باران”؛ “آواز گنجشک‌ها”؛ و “باد در علفزار می‌پیچد” شناخته شده اسـت. او اولین بازیگر ایرانی اسـت کـه جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد را از جشنواره بین‌ المللی فیلم برلین درسال ۲۰۰۸ دریافت کرده اسـت.

 

هومن برق‌نورد

هومن برق‌نورد

هومن برق‌نورد یک بازیگر ایرانی اسـت کـه در تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت دارد. او متولد ۵ دی ۱۳۴۸ در تهران اسـت و اغلب در فیلم‌های‌ طنز نقش‌آفرینی میکند. برق‌نورد درسال ۱۳۷۴ با سریال «ابووهیب بهلول» وارد دنیای تلویزیون شد و با فیلم «یک تکه نان» درسال ۱۳۸۳؛ بازی در سینما را تجربه کرد.

 

از مهمترین آثار او می توان بـه بازی در سریال «ساختمان پزشکان» درسال ۱۳۸۹؛ «دزد و پلیس» درسال ۱۳۹۱ و «دودکش» درسال ۱۳۹۲ اشاره کرد. همچنین، او درکنار بهنام تشکر در چندین فیلم و سریال بازی کرده اسـت کـه بـه عنوان نسخه ایرانی لورل و هاردی شناخته می شوند.

 

بهنام تشکر

بهنام تشکر

بهنام تشکر، بازیگر، گوینده، مجری، صداپیشه و دوبلور ایرانی، در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۵۵ در بندرانزلی بـه دنیا آمده اسـت. او تحصیلات خودرا در رشته اقتصاد بازرگانی بـه اتمام رسانده و حرفه بازیگری را از سال ۱۳۷۵ و ابتدا در تئاتر آغاز کرد. بهنام تشکر بـه خاطر بازی در نقش «نیما افشار» در مجموعه تلویزیونی ساختمان پزشکان بـه شهرت رسید ودر سریال‌هایی چون دزد و پلیس و دودکش نیز ایفای نقش کرده اسـت.

 

او درسال ۱۳۸۵ با آیدا یزدانی ازدواج کرد و صاحب یک پسر بـه نام کاوه اسـت. بهنام تشکر همچنین در زمینه‌هایی مانند عکاسی و نمایش نامه خوانی فعالیت داشته و بـه موسیقی‌های‌ آفریقایی علاقه‌مند اسـت.

 

امید روحانی

امید روحانی

امید روحانی یک دکتر، منتقد فیلم و بازیگر ایرانی اسـت کـه در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۴۰ در تهران متولد شده اسـت. وی در زمینه‌های‌ مختلفی از جمله سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت داشته و بـه عنوان منتقد و نویسنده با ماهنامه سینمایی فیلم همکاری کرده اسـت. امید روحانی در فیلم‌هایی مانند «تردید»؛ «کارگران مشغول کارند» و «دایره زنگی» نقش‌آفرینی کرده ودر سریال‌هایی مانند «مرد دوهزارچهره» و «ساختمان پزشکان» بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

چرا مردم برای ملاقات خصوصی پریناز ایزدیار به سینما رفتند؟

 

علیرضا استادی

علیرضا استادی

علیرضا استادی یک بازیگر ایرانی اسـت کـه در تاریخ ۷ آبان ۱۳۵۲ بـه دنیا آمده اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده ودر زمینه‌های‌ مختلفی مانند سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت داشته اسـت. استادی برای نقش‌آفرینی در مجموعه تلویزیونی آرماندو درسال ۱۳۹۷ نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر کمدی مرد از نوزدهمین جشن حافظ شده اسـت.

 

وحید مبصری

وحید مبصری

وحید مبصری یکی از بازیگران فیلم خرس نیست اسـت کـه توسط جعفر پناهی کارگردانی شده. این فیلم درام ایرانی کـه بـه طور مخفیانه در ایران فیلم برداری شده، داستان دو عاشقانه موازی را بـه تصویر می کشد کـه با موانع پنهان و اجتناب‌ناپذیر مبارزه می کنند. وحید مبصری دراین فیلم نقش قنبر را بازی میکند و با بازیگرانی چون ناصر هاشمی و مینا کاوانی همکاری دارد. فیلم خرس نیست در جشنواره بین‌ المللی فیلم ونیز نمایش داده شده و جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرده اسـت.

 

امین گلستانه

امین گلستانه

امین گلستانه بازیگری اسـت کـه درسال ۱۳۶۶ در زاهدان متولد شده اسـت. او در زمینه‌های‌ تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت دارد و بـه عنوان مدیر صحنه، مجری و دستیار کارگردان نیز شناخته می شود. تحصیلات او شامل دیپلم ریاضی فیزیک و دیپلم افتخاری گرافیک از یونان درسال ۲۰۰۴ می باشد.

 

او با بازی در سریال‌هایی مانند «بازگشت» و «ایستگاه پنجم» بـه شهرت رسیده ودر فیلم‌هایی چون «روزهای نارنجی» و «بادیگارد» نیز ایفای نقش کرده اسـت. گلستانه همچنین در تله‌فیلم‌هایی مانند «سفر شب» و «پنجره‌ای رو بـه خدا» بازی کرده ودر برنامه‌های‌ تلویزیونی مانند «بچه‌های‌ آفتاب» و «پلکان» بـه عنوان مجری حضور داشته اسـت.

الهه رضایی خانم مجری قدیمی از آگهی بازرگانی تلویزیون سر درآورد!

 

حسین عابدینی

حسین عابدینی

حسین عابدینی یک بازیگر سینما و تلویزیون ایران اسـت. او درسال ۱۳۵۹ در شهر ماهنشان از توابع زنجان متولد شده اسـت. عابدینی در دوران نوجوانی با فیلم “پدر” ساخته مجید مجیدی وارد سینما شد و بـه خاطر بازی در فیلم “باران” در ۲۰ سالگی برنده سیمرغ بلورین برترین بازیگر مرد در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شد و جوان ترین بازیگری اسـت کـه این جایزه را دریافت کرده اسـت. او همچنین در زمینه بیمه فعالیت دارد و نمایندگی یکی از شرکت‌های‌ بیمه را در کرج دارد.

 

ولی فروتن

ولی فروتن

محمدرضا متواضع، متولد ۲۸ دسامبر ۱۹۶۸ در تهران، یک بازیگر و خواننده ایرانی اسـت. او فعالیت هنری خودرا از سال ۱۹۹۴ آغاز کرد ودر رشته روانشناسی بهداشت تحصیل کرده و دارای مدرک دکترا دراین رشته می باشد. متواضع برای بازی در فیلم‌هایی مانند «گرمز» و «بـه آهستگی» جوایزی را در جشنواره فیلم فجر دریافت کرده اسـت.

 

 

در پایان

فیلم «آپاراتچی» یک اثر سینمایی ایرانی بـه کارگردانی قربانعلی طاهرفر اسـت کـه در جشنواره فیلم فجر بـه نمایش درآمده و داستان ان برداشتی آزاد از رمانی با همین نام اسـت. این فیلم توانسته جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم فجر را کسب کند. اگر بـه داستان‌هایی با موضوع عشق بـه هنر و سینما علاقه‌مند هستید، این فیلم میتواند ارزش تماشا کردن داشته باشد.

منبع:تالاب

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۴۶ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn