کد خبر : 92363
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1402 - 12:33
5 بازدید بازدید

پرورش فیکوس جنگلی و نحوه تکثیر و رفع بیماری های این گیاه

پرورش فیکوس جنگلی و نحوه تکثیر و رفع بیماری های این گیاه

یکی از گیاهان محبوب در بین اکثر افراد فیکوس می باشد که دارای انواع مختلفی است و یکی از انواع آن فیکوس جنگلی می باشد که در این مقاله اطلاعاتی از پرورش فیکوس جنگلی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

۴۸ / ۱۰۰

فیکوس جنگلی که نام دیگر فیکوس برگ ریز می باشد و بومی مناطق استوایی قاره آسیا می باشد که خانواده بزرگی هستند و اسامی و ظاهری متفاوتی دارند بنابرابن، اگر شما نیز در مورد پرورش فیکوس جنگلی اطلاعی ندارید بهتر است تا پایان مطلب همراه اسکیمو، باشید.

 

فیکوس ها جزو دکوراتیوترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی هستند که در میان آن ها نوع جنگلی آن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و به دلیل اینکه این گیاه تمایل به تغییر دادن محل زندگی اش ندارد از این رو، محل زندگی آن را تغییر ندهیدو در محلی ثابت از آن نگهداری نمایید که پرورش این گل بسیار راحت است و در شرکت ها و همچنین محل کار می توانید از آن ها نگهداری نمایید.

آشنایی با نحوه پرورش فیکوس جنگلی

این درختچه زیبا در بیشتر نقاط ایران به شکل گلخانه ای کاشته می شود اما در مناطق جنوبی کشور در فضای باز به راحتی رشد می کند و ارتفاع فیکوس جنگلی در هوای آزاد به حدود سی متر می رسد و همیشه دارای برگ های سبز هستند و برگ های آن ها دارای شیره مخصوص می باشد که با زخمی شدن پوست آن جاری می شود و در اواخر بهار و تابستان سرعت رشد این گیاه افزایش پیدا می کند و در فصل پاییز تعدادی از برگ های این گیاه دچار ریزش می شوند.

بررسی شرایط نگهداری فیکوس جنگلی

به منظور نگهداری از این گیاه باید به یک سری نگات توجه داشته باشید که برخی از نکات را در ادامه در اختیارتان خواهیم گذاشت.

گیاه آلاماندا

نورکافی :

این گیاه به نور متوسط و رو به زیاد نیاز دارد و بهتر است در مکان های پرنور آن را قرار داده و در فصل بهار و تابستان می توانید در فضای باز و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمایید و به این نکته توجه داشته باشید که کم نوری منجر به علفی شدن ساقه ها و برگ های این گیاه می شود از این رو بهتر است به منظور پرپشت شدن و شاداب تر شدن گیاه در مکان ها پرنور از آن نگهداری نمایید.

آبیاری :

این گیاه در مقابل تشنگی مقاوم می باشد اما بهتر است همیشه خاگ این گیاه رطوبت داشته باشد و از آبیاری زیاد فیکوس جنگلی خودداری نمایید و همچنین این گیاه در فصل پاییز و زمستان به آب کمتری نیاز دارد.

دما :

دمای مناسب به منظور رشد گیاه فیکوس جنگلی بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد  و این گیاه به دمای زیر صفر درجه سانتی گراد حساس می باشد.

تغدیه  :

در فصل های بهار و تابستان هر ماه یک بار با کود NPK و هر دو ماه با کود آهن این گیاه را تغذیه نمایید و در فصل سرد سال نیز حداقل هر دو ماه یک بار به منظور تغذیه این گیاه از کود تقویتی NPK کمک بگیرید.

بررسی ۷ دلیل مهم قهوه ای شدن فیکوس لیراتا + راه درمان

پرورش فیکوس گیاه آپارتمانی

نحوه تکثیر فیکوس جنگلی

به منظور تکثیر این گیاه می توانید در اواخر بهار و یا در اوایل تابستان از ساقه ها قلمه تهیه نمایید و طول مناسب قلمه ها باید ۱۵ سانتی متر باشد که هم می توان از طول ساقه و هم از انتهای ساقه تهیه نمایید و قلمه باید حداقل یک برگ داشته باشد و در صورت زیاد بودن تعداد برگ ها باید تعداد آن ها را کم نمایید و همچنین قلمه های در قسمت پایین شان که در بستر کاشت قرار می گیرد باید بدون برگ باشد و پس از جدا کردن قلمه ها از انتهای آن ها و تمام قسمت های برش خورده شده شیره سفید رنگی خارج می شود که به منظور توقف جریان شیره به مدت نیم ساعت قلمه ها را داخل آب قرار دهید و بعد اقدام به کاشت قلمه ها نمایید که می توانید در بستری سبک و مرطوب قلمه ها را بکارید که به طور مثال می توان از مخلوط کوکوپیت به همراه پرلیت و یا خاک برگ به همراه شن استفاده نمایید و در مکان نگهداری قلمه ها رطوبت هوا باید در حد اشباع و دمای در حدود ۲۵ تا ۲۷ درجه باشد.

روش نگهداری گل شفلرا در منزل و روش های تکثیر گل شفلرا

 پرورش گل فیکوس

آفات و بیماری ها

از جمله آفاتی که به این گیاه حمله می کنند کنه تارعنکبوتی و شپشک می باشد که به منظور مبارزه با آن ها می توانید از سموم سیستماتیک استفاده نمایید و همچنین دیگر آفات این گیاه نماتد گره ریشه و تریپس می باشد که در شرایط گرم و مرطوب نیز امکان دارد لکه برگی باکتریایی و قارچی و سرخشکیدگی نیز به وجود آید که به منظور پیشگیری از بروز آفات و همچنین ایجاد شادابی و ظاهر زیبایی این گیاه می توانید برگ های بزرگ این گیاه را تمیز نمایید بنابراین، در یک لیتر آب به اندازه یک قاشق چای خوری آب لیمو ریخته و آب را به خوبی تکان داده سپس تکه پارچه ای به این آب آغشته نمایید و برگ ها را با آن تمیز نمایید.

نحوه پرورش فیکوس

امیدواریم با مطالعه این مطلب با پرورش فیکوس جنگلی آشنا شده باشید

منبع : آرگا

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۴۸ / ۱۰۰

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn