کد خبر : 91187
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 8:10
70 بازدید بازدید

ایده پذیرایی مولودی نیمه شعبان

ایده پذیرایی مولودی نیمه شعبان

نیمه شعبان روز ولادت خاتم امامان، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.‌ عاشقان و منتظران این امام، همواره سعی دارند تا در این روز با برگزاری جشنی که در خور و شایسته این امام بزرگوار است، ارادت و عشق خود را نشان دهند.‌ بی شک خادمین امام زمان می‌خواهند تا پذیرایی مولودی نیمه شعبان را به گونه‌ای برگزار کنند که خشنودی و رضایت خاطر این امام را به همراه داشته باشد. پس بهتر است، در این روز علاوه بر برپایی جشنی باشکوه، به فکر قشر مستضعف جامعه نیز باشید تا امام زمان نیز از این حرکت هواداران خویش رضایت داشته باشد.

۴۵ / ۱۰۰

تزیین خانه، محله و خیابان‌ها برای پذیرایی مولودی نیمه شعبان

اسکیمو: هر ساله با نزدیک شدن به نیمه شعبان تکاپو و عشق را در خیابان‌ها، کوچه و محله‌ها مشاهده می‌کنید. جوانان و کودکان آستین همت بالا می‌زنند و بدون خستگی برای این روز بزرگ، محله را تزیین می‌کنند. نیمه شعبان روز ولادت منجی بشریت است و دوستداران این امام، از هیچ تلاشی برای هرچه باشکوه برگزار شدن این جشن، دریغ نمی‌کنند. شما می‌توانید برای آذین بستن از انواع ریسه ساتن، ریسه نیمه شعبان ، پرچم‌هایی با شعارهای مخصوص نیمه شعبان، پوسترهای گلاسه با شعارهایی در مضمون این امام بزرگوار و کتیبه مخمل استفاده کنید. سایت‌های بسیاری هستند که کلیه محصولات تزیین و پذیرایی مولودی را به صورت اینترنتی عرضه می‌کنند. از جمله این سایت‌ها، سایت خدمتگزاران ، دیجیکالا ، ربیع ، دیدار ، مغیث و … می باشد که انواع محصولات آذین کوچه و خیابان را با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند.

ایده پذیرایی مولودی نیمه شعبان

پذیرایی مولودی نیمه شعبان

کوچه، خیابان و محله در نیمه شعبان رنگ و بوی دیگری می‌گیرد. گویی همه مردم در کنج دل خویش انتظار منجی موعود را می‌کشند تا بیاید و جهان را پر از عدل و داد کند. عطر اسپند و صدای شادی در این روز کام دل عاشقان را شیرین می‌کند. اگر تصمیم دارید تا با شام یا ناهار از مهمانان خود پذیرایی کنید، حتماً بخشی از غذای این روز بزرگ را برای افراد نیازمند و مستضعف نیز کنار بگذارید.

علاوه بر این می‌توانید از انواع نوشیدنی از جمله چای و شربت در کنار شیرینی و کیک برای پذیرایی مولودی استفاده کنید. برای این جشن می‌توانید از استکان هیئت با شعارها و شعرهایی در مدح صاحب این جشن، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بهره بگیرید.

اگر ایستگاه صلواتی برپا نموده‌اید و تصمیم دارید تا از رهگذران پذیرایی نمایید، می‌توانید از سینی‌های پلاستیکی با جای لیوان استفاده کنید که علاوه بر زیبایی، با قرار دادن لیوان‌ها در جای مخصوص خود، از لرزش و بیرون پاشیدن مایعات درون لیوان جلوگیری می‌کند.

زیباترین تزئینات سالاد الویه برای کودکان

خلاقیت در پذیرایی مولودی نیمه شعبان

به طور معمول افراد برای پذیرایی مولودی نیمه شعبان از چای، شکلات، شیرینی و شربت استفاده می‌کنند اما اگر بودجه آن را دارید می‌توانید با توجه به فصل از نوشیدنی‌های مناسب دیگری نیز استفاده کنید. مثلاً شیر کاکائو یا شکلات داغ برای فصل زمستان گزینه مناسبی برای پذیرایی محسوب می‌شود.

همچنین می‌توانید پک شکلات نیمه شعبان یا پک میوه نیمه شعبان تهیه کنید و آن را بین مهمانان خود توزیع نمایید. حتی می‌توانید این پک‌ها را در محله‌های کم بضاعت شهر خود قسمت کنید و این گونه در جشن نیمه شعبان دل امام زمان را شاد نمایید.

برای اینکه کودکان خود را از همین کودکی با مفهوم ظهور آشنا کنید و آنها را جزء منتظران مهدی موعود قرار دهید، می‌توانید نقاشی‌های ویژه نیمه شعبان را تهیه کنید و از کودکان بخواهید که آنها را رنگ آمیزی کنند.‌ می‌توانید از جاکلیدی‌ یا مهدی یا جامدادی‌هایی با طرح نیمه شعبان به عنوان هدیه استفاده نمایید.‌ حتی می‌توانید در این روز بین کودکان یک مسابقه طراحی کنید و سپس به فردی که برنده مسابقه شود، جوایزی در ارتباط با این روز اهدا نمایید. برای تهیه پک شکلات نیمه شعبان، جاکلیدی یا مهدی و سایر محصولات نیمه شعبان مربوط به این روز و جشن را می توانید از فروشگاه های اینترنتی معتبر که امکان خرید اینترنتی را برای شما فراهم کرده اند خریداری نمایید.

ایده پذیرایی مولودی نیمه شعبان

یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه، برای برگزاری هرچه بهتر جشن و پذیرایی مولودی نیمه شعبان، این است که می‌توانید یک بوم پارچه‌ای بزرگ نصب کنید و از مهمانان درخواست نمایید تا احساسات قلبی خود نسبت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را روی آن بنویسند. حتی می‌توانید هشتگ‌هایی تحت عنوان منتظران مهدی ایجاد کنید تا افراد بیشتری این پویش را دنبال کنند و اینگونه حس انتظار برای موعود بشریت را ترویج کنید.

42مدل تزیین حلوا ۱۴۰۳ با ایده های جدید و متفاوت

برچسب‌های کوچکی با شعارها و مضامینی در مورد حضرت مهدی و ولادت این امام بزرگوار تهیه کنید و از افراد بخواهید تا آنها را بر شیشه خودرو یا پیشخوان مغازه نصب کنند و این گونه در ترویج فرهنگ امر معروف و نهی از منکر نیز قدمی برداشته باشید.

همچنین می‌توانید روی ماشین‌ها شابلون نویسی با متن “مهدی ادرکنی” انجام دهید و بعد از اتمام جشن یک راهپیمایی خودرویی به مقصد مکانی مشخص مثل مزار شهدای گمنام یا آسایشگاه سالمندان و معلولان انجام دهید تا در این روز بزرگ ثواب نیز کرده‌ باشید و خشنودی صاحب این جشن را برای خود هدیه بگیرید.

مولودی خوانی

برای اینکه جشن از لحاظ فرهنگی و معنوی نیز تاثیر مثبتی داشته باشد، بهتر است از مداحان و سخنرانان جوان بهره بگیرید و از آنها بخواهید تا با لحنی ساده و صمیمی در مورد این روز و گرایش جوانان به دین صحبت کنند. همچنین از صوت‌ها و مولودی‌های جدید استفاده کنید؛ حتی اگر می‌توانید یک گروه تشکیل داده و به صورت زنده مولودی خوانی انجام دهید؛ اینگونه از همراهان نیز می‌توانید دعوت کنید تا در خواندن بخش‌هایی از مولودی و یا ریتم دست زدن با شما همراهی کنند و در شادی این جشن بزرگ شریک شوند.

ایده پذیرایی مولودی نیمه شعبان

چند نکته در مورد پذیرایی مولودی نیمه شعبان

  • حتماً چند روز قبل از برگزاری جشن یک فراخوان بدهید یا پوسترهایی نصب کنید و از افراد بخواهید که به پویش شما بپیوندند و در این جشن بزرگ یاریگر شما باشند.

  • همواره سعی کنید از جوانان و نوجوانان برای اعیاد مذهبی استفاده نمایید و اینگونه حس علاقه‌مندی جوانان به دین را افزایش دهید.

  • در تمام مراحل تدارکات پذیرایی مولودی، توجه کنید که این مراسم برای خشنودی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و رضایت خداوند است و همه افراد چه کوچک و چه بزرگ در هنگام برپایی این جشن باید به هم احترام بگذارید و مسئولیت خود را به خوبی انجام دهید.

  • افرادی که بانیان برگزاری جشن هستند، بهتر است از لباس‌های شاد و رنگ روشن استفاده کنند.

  • همواره بعد از اتمام مراسم جشن نیمه شعبان نسبت به جمع آوری ظروف یکبار مصرف استفاده شده اقدام نمایید و مکان برگزاری جشن را پاک و تمیز کنید.

  • حتماً در مورد مکانی که قصد برگزاری جشن را دارید، تحقیق کنید تا مبادا باعث آزار و یا ناراحتی فردی شوید.

  • در این روز عزیز کودکان کار را فراموش نکنید و بسته‌های غذای گرم و پک‌های هدیه از جمله کفش و لباس را بین آنها توزیع کنید.

تزئین گلدان با چسب کارتون و اکرلیک

کلام آخر

جشن نیمه شعبان یکی از بزرگترین جشن‌ها و اعیاد مذهبی شیعیان است.‌ شما می‌توانید برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن پذیرایی مولودی و جشن، از جوانان و نوجوانان مساعدت بگیرید. پذیرایی با شیرینی، میوه، شربت و چای در استکان‌های ویژه نیمه شعبان و اهدای جوایزی از جمله جاکلیدی یا مهدی و جامدادی طرح امام زمان می‌تواند ایده خوبی برای این روز باشد. برای تهیه کلیه لوازم و ملزومات مربوط به تزیین نیمه شعبان از جمله ریسه، کتیبه، رومیزی با شعار تو فریاد دلهای مایی و وسایل پذیرایی می‌توانید از طریق سایت های اینترنتی مانند آل طاها ، دیجیکالا و … نسبت به خرید آن‌ها اقدام نمایید.

 

منبع : آرگا

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۴۵ / ۱۰۰

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn