کد خبر : 86906
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 18:55
1 بازدید بازدید

گلزنی جود بلینگام ؛ جای خالی فوق ستاره فوتبال حس نشد!

گلزنی جود بلینگام ؛ جای خالی فوق ستاره فوتبال حس نشد!

جود بلینگام در رئال مادرید ۳‌برابر گلزن‌تر شده تا جای خالی بنزما فعلاً احساس نشود.

۷۱ / ۱۰۰

 

به گزارش اسکیمو، تا چندماه پیش کسی از جود بلینگام انتظار گلزنی نداشت تا اینکه او پیراهن رئال مادرید را بر تن کرد. این هافبک هجومی انگلیسی از زمان پیوستن به رئال‌مادرید در تابستان در ۱۲‌بازی موفق شده ۱۱‌گل و ۳‌پاس‌گل به نام خودش ثبت کند. فقط سرهو گیراسی از اشتوتگارت(۱۵) و لائوتارو مارتینس از اینترمیلان(۱۲) گل‌های بیشتری برای تیمی در ۵‌لیگ بزرگ اروپا در این فصل زده‌اند. هری‌کین هم از بایرن‌مونیخ مثل بلینگام ۱۱گله است. جالب اینکه رئالی‌ها پس از جدایی بنزما ابتدا قصد داشتند هری‌کین را جایگزین او کنند!

بلینگام در نیمه دوم بازی با براگا (پیروزی ۲ بر یک) جایش را به لوکاس واسکس داد و با درد در ران پای راست بیرون رفت و پس از بازی به همراه کپا برای تست دوپینگ ۲‌ساعت معطل شد. اما باشگاه و مربیان گفته‌اند که به ال‌کلاسیکوی شنبه می‌رسد. کارلتو باز هم قصد دارد در بازی شنبه جانب احتیاط را بگیرد و با ۵‌هافبک ترکیب را بچیند. او در بازی با اتلتیکومادرید از مودریچ در پست مهاجم کاذب استفاده کرده بود که بین ۲نیمه به اشتباه خودش پی برد. مودریچ یک‌بار دیگر هم در یکی از ال‌کلاسیکوها در این پست به میدان رفته و جواب نداده بود.

دهمی ایران در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال

جود بلینگام پس از کریستین کرمبو در فصل ۹۸-۱۹۹۷ دومین بازیکنی است که در هر ۳‌بازی اول خود در لیگ قهرمانان اروپا برای رئال گلزنی می‌کند. بلینگام در ۱۲‌بازی برای رئال‌مادرید، ۱۱گل در همه تورنمنت‌ها زده (۰.۹۱گل زده در هر بازی) آن‌هم درحالی‌که پیش از آن در ۳۳‌بازی قبلی در دورتموند این تعداد گل را زده بود (۰.۳۳گل در هر بازی)؛ یعنی گل‌هایش در یک‌سوم بازی نسبت به تیم قبلی، ۳‌برابر رشد داشته. او ‌در دورتموند در هر ۳‌بازی یک‌گل می‌زد و حالا تقریبا در هر بازی یک‌گل می‌زند.

رئال در این فصل در همه رقابت‌ها تنها یک‌تساوی با سویا و یک شکست از اتلتیکو داشته و بقیه ۱۱بازی را برده؛ ۲۷گل زده و ۱۰‌گل خورده.

رودریگو بالاخره موفق به گلزنی شد، این‌بار از روی پاس وینیسیوس که معلوم نیست چرا پاس‌گل محسوب نشد. این شانزدهمین گل این برزیلی در ۴۲‌بازی در لیگ قهرمانان اروپا بود که تنها یک گل کمتر از ۱۷گلی است که رودریگو در ۱۱۸‌بازی لالیگا به ثمر رسانده. او در لیگ قهرمانان انگار بازیکن بهتری است.

ناگهان ماشین گلزنی؛ جای خالی فوق ستاره فوتبال حس نشد!

وینیسیوس معمولا در اسپانیا مورد آزار نژادپرستانه قرار می‌گیرد. این‌بار در پرتغال هم مورد توهین اسپانیایی‌ها قرار گرفت؛ از راه دور. میکل کمپس، سخنگوی هیأت‌مدیره بارسلونا در پیامی توییتری اینگونه به وینی توهین کرد: «این نژادپرستی نیست اما وینیسیوس به‌خاطر دلقک‌بودن و رفتارهایی که انجام می‌دهد، لایق پس‌گردنی است. او مدام دریبل‌های بی‌دلیل و بی‌مفهوم در میانه زمین می‌زند!»

فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه هم از توهین تماشاگران بی‌نصیب نبود. توهین‌کننده‌ها به او هم خودی بودند و اولتراسورهایی بودند که از اسپانیا خودشان را به پرتغال رسانده بودند، چون پرس آنها را از ورود به سانتیاگو برنابئو منع کرده. آنها شعار دادند و خواستار استعفای پرس شدند.

دلیل جالب لاک زدن ناخن رونالدو برملاء شد

کارلو آنچلوتی در مقابل براگا به صدوپانزدهمین پیروزی در جام باشگاه‌های اروپا (یا لیگ قهرمانان) رسید و با الکس فرگوسن به‌عنوان رکورددار پیروزی در تاریخ مسابقات برابری کرد. او نرخ پیروزی بهتری نسبت به فرگی دارد؛ او در دویستمین بازی خود به رکورد ۱۱۵‌برد رسیده درحالی‌که فرگوسن در ۲۱۴‌بازی به این رکورد رسیده بود.

رئال مادرید در ۳‌بازی ابتدایی مرحله گروهی خود در رقابت‌های متوالی لیگ قهرمانان اروپا (۲۰۲۲-۲۳ و ۲۴-۲۰۲۳) به پیروزی رسید؛ برای نخستین‌بار در ۱۰‌سال اخیر.

هیچ‌یک از ۱۵‌بازی اسپورتینگ براگا در لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه مساوی به پایان نرسیده (۵‌برد و ۱۰شکست) که بیشترین مسابقه‌ای است که یک تیم در تاریخ این رقابت‌ها بدون تساوی انجام داده است.

نخستین مدال کاروان منا نقره ای شد/ پاکباز اولین مدال آور ایران

مودریچ در مصاف با براگا ۷‌موقعیت خلق کرد. آخرین‌باری که یک بازیکن رئال در چمپیونزلیگ این تعداد موقعیت خلق کرده بود، اول اکتبر۲۰۱۹ مقابل کلوب بروخه بود (تونی کروس ۸‌موقعیت).

در تاریخ فوتبال فقط کارلتو، ونگر و فرگوسن توانسته‌اند به حداقل ۲۰۰‌بازی در لیگ قهرمانان اروپا برسند. کارلتو ۸‌بازی در پارما، ۱۰بازی در یوونتوس، ۷۷بازی در میلان، ۱۸بازی در چلسی، ۱۰بازی در پی‌اس‌جی، ۵۳بازی در رئال، ۱۲بازی در بایرن و ۱۲بازی در ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا داشته است.

تاریخ دیدارهای سوپرجام اسپانیا در عربستان مشخص شد: چهارشنبه ۲۰دی‌ماه (رئال‌مادرید – اتلتیکومادرید) و پنجشنبه ۲۱دی‌ماه (بارسلونا – اوساسونا). فینال سوپرکاپ ۲۴دی‌ماه برگزار می‌شود. ساعت برگزاری بازی‌ها ۲۲:۳۰ خواهد بود.

منیع: همشهری آنلاین

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۷۱ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn