کد خبر : 83797
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 14:22
5 بازدید بازدید

طرز تهیه مافین مارمالادی

طرز تهیه مافین مارمالادی

مافین مارمالادی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و بافت آن بسیار سبک و نرم و لطیف است،

۴۸ / ۱۰۰

 

مافین مارمالادی را می‌توانید با طعم‌های د‌لخواه‌ و مختلف و مواد متنوعی آماده کنید و برای پذیرایی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه مافین مارمالادی در ادامه با  اسکیمو، همراه باشید.

مواد لازم مافین مارمالادی
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۲ لیوان
شیر ۱ لیوان
روغن ۱۰۰ گرم تقریبا نصف لیوان
شکر نصف لیوان
بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
مارمالاد ۱۰ تا ۱۲ قاشق چای خوری

اموزش مرحله به مرحله طرز تهیه مافین مارمالادی

مرحله ۱: زدن تخم مرغ و شکر با همزن

برای طرز تهیه مافین مارمالادی ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و حجم آنها کمی بیشتر شود و پف کنند سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با همزن برقی به مدت تقریبا ۷ دقیقه هم بزنید تا با هم کاملا مخلوط شوند.

مرحله ۲: اضافه کردن شیر و روغن به مخلوط

بعد از این که بافت مخلوط کاملاً یکدست و سبک و کشدار و کرم رنگ شد سپس شیر را به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بعد روغن را روی مواد بریزید و فقط به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند با دور کند همزن برقی هم بزنید.

مرحله ۳: الک کردن آرد و اضافه کردن بکینگ پودر

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود و بعد بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و کاملاً با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند سپس ترکیب آرد را روی مخلوط مواد بریزید و به آرامی با لیسک هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ۴: ترکیب مخلوط آرد

بعد از اضافه کردن آرد مواد را فقط به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند هم بزنید وقتی که مایه کیک صاف و یکدست شد و آرد گلوله نشد سپس داخل قالب‌های مافین کپسول قرار دهید و یا از قالب‌های کاغذی تک نفره برای درست کردن کیک‌ها استفاده کنید.

مرحله ۵: اضافه کردن مارمالاد

سپس از مایه کیک با قاشق داخل کپسول‌ها بریزید و به اندازه یک سوم از آن‌ها را پر کنید بعد برای روی کیک می‌توانید از هر نوع مارمالادی به دلخواه و سلیقه خودتان استفاده کنید مثلا مارمالاد آلبالو یا توت فرنگی و یا زردآلو را از قبل آماده کنید.

مرحله ۶: اختیاری (استفاده از مربا به جای مارمالاد)

به جای مارمالاد می‌توانید مقداری از مربای هر میوه‌ای را داخل مخلوط کن بریزید تا بافت آن کاملا یکدست و له شود و بعد با قاشق چای ‌خوری مقداری از مارمالاد را روی مایه کیک داخل هر کپسول به آرامی بریزید طوری که مخلوط نشود.

مرحله ۷: طراحی و پخت مافین‌ها

سپس با یک خلال دندان یا چاقو روی مافین را طرح دلخواه بیندازید ولی خیلی هم نزنید تا با مایه کیک مخلوط نشود بعد قالب‌ها را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و سپس دمای فر گازی را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

طرز تهیه‌ی کیک یخچالی

مرحله ۸: خنک کردن و خارج کردن مافین‌ها از فر

سپس اجازه دهید تا کیک‌ها به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه داخل فر بپزند و آماده شوند بعد از این زمان قالب مافین را از داخل فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود و سپس به آرامی کیک‌ها را از داخل قالب بیرون بیاورید.

مرحله ۹: تزئین و سرو به همراه چای

بعد به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید روی کیک‌ها مقداری مارمالاد یا عسل بریزید و با مغز گردو خرد شده تزئین کنید و سپس مافین مارمالادی را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی و خوش طعم همراه با چای سرو کنید.

طرز تهیه خامه مخصوص تزیین کیک خامه فرم گرفته مثل قنادی

منبع:نکته چی 

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۴۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn