کد خبر : 79343
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 8:18
121 بازدید بازدید

انواع کود برای درخت موز و تاثیر و زمان استفاده هر کدام

انواع کود برای درخت موز و تاثیر و زمان استفاده هر کدام

کود درخت موز دارای انواع مختلفی است. شما می توانید در این بخش با کودهای منیزیم، پتاسیم، آهن که از مهم ترین آن ها می باشند، آشنا شوید

۸۵ / ۱۰۰

 درخت موز، درختی است که اغلب در نواحی گرمسیری قابل رشد بوده و به همین دلیل دارای کودهای مخصوصی می باشد. شما نیز اگر باغ موز دارید و به دنبال یک کود درخت موز که هم مناسب باشد و هم قیمت خوبی داشته باشد در این بخش همراه اسکیمو، باشید.

چند کود درخت موز:

همانطور که می دانید، موز گیاهی سرشار از پتاسیم و فسفر است. مصرف موز برای بدن خواص زیادی دارد پس باید یک میوه خوب و مرغوب داشته باشید تا به خوبی سلامت بدن را تامین کنید. از آن جا که در کشت هر محصولی کود دادن حرف اول را می زند، در این جا نیز باید یک کود مناسب با محصول داشته باشید.

گل آدونیس

 

گاهی خواص و مزیت های موز به قدری بالا است که برخی از پوست آن برای کوددهی گل ها و دیگر گیاهان خود نیز استفاده می کنند. پس اگر یک کود طبیعی عالی می خواهید، حتما پوست موز را امتحان کنید و تاثیر معجزه آسای آن را ببینید. در لینک به معرفی انواع کود درخت خرما پرداخته ایم که می تواند برای موز نیز استفاده شود.

کود آهن:

یکی از کودهای ضروری و مهمی که موجب رشد بیشتر و بهتر موزهای شما می شود و میوه ای پر بارتر و درشت تر به عمل می آورد، کود مخصوص آهن است. این کود را می توان در تمامی مراحل رشد گیاه استفاده کرد. حتی این کود را می توانید برای دیگر درختان و میوه ها نیز استفاده کنید. اگر می خواهید، درخت شما زودتر به باردهی برسد، بهتر است تا در فصل بارش از این کود استفاده نمایید.

گل آفتابگردان

کود دادن به موز انواع کود برای درخت موز و تاثیر و زمان استفاده هر کدام

کود منیزیم:

این کود هم دارای خواص بسیار زیادی است. با استفاده از کود منیزیم می توانید، میزان کروفیل ها را در گیاهان خود بالا برده و همین امر موجب می شود تا میزان فتوسنتز در گیاهان شما بیشتر شود.

کود گوگرد:

یک کود شناخته شده دیگر که بسته به نوع گیاه و خاک استفاده خواهد شد. این کود نیز می تواند، آفت های موجود در گیاهان را از بین ببرد. این کود می تواند در سبزینگی گیاه نقش داشته باشد. دستور استفاده از این کود را می توانید از روی پاکت مطالعه کنید. این کود اغلب برای آفت کشی گیاهان کاربرد دارد.

کود نیتروژنه:

یکی دیگر از مراحل کوددهی به این گیاه استفاده از کود نیتروژنه می باشد. کود درخت موز از نوع نیتروژنه دارای خواص زیادی است. این کود نیز به رشد سریع درخت موز کمک کرده و موجب رویش بهتر گیاه خواهد شد.

گل بی صبر

کوددهی عالی موز

این کود با وجود تمام مزیت ها و خاصیت هایی که دارد، باید در زمان منابی استفاده شود در غیر این صورت هیچ تاثیری نخواهد داشت. اگر زمان  شکوفه دهی از این کود استفاده کنید، موجب شده تا بیشتر درخت رشد کرده و مانع شکوفه دهی می شود.

 

منبع : آرگا

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۸۵ / ۱۰۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn