کد خبر : 7485
تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1393 - 16:28
241 بازدید بازدید

چشمه آب گرم محلات استان مرکزی

چشمه آب گرم محلات استان مرکزی

چشمه‌های آبگرم محلات دارای سابقه باستانی زیادی هستند. مولف تاریخ و جغرافیای قم در کتاب خود آورده‌است: هر کس را که بیماری و علتی سرد باشد یا بادی در اعضای او باشد چون خود را بدین آب شوید به قدرت خدای

مجله سر گرمی اسکیمو:

چشمه‌های آبگرم محلات دارای سابقه باستانی زیادی هستند. مولف تاریخ و جغرافیای قم در کتاب خود آورده‌است: هر کس را که بیماری و علتی سرد باشد یا بادی در اعضای او باشد چون خود را بدین آب شوید به قدرت خدای عز و جل شفا یابد. همچنین در جای دیگر آمده‌است: آب این چشمه‌ها از ترکیبات آبهای سولفاته کلسیک و از دسته آبهای هیپرترمال یا باقی‌مانده خشک زیاد می‌باشد که مدر بوده و در درمان بیماری‌های نقرس و همچنین بیماری کبدی، صفراوی – کلیوی و دستگاه گوارش مصرف دارد. به طور کلی استحمام در این چشمه‌ها اثرات شفا بخشی زیادی داشته و موجب سلامت فیزیکی و روانی فرد می‌شود    ویکی پدیا        8376 809

چشمه‌های آبگرم محلات شامل ۶ چشمه به نام‌های شفا، دنبه، روماتیسم، حکیم، سودا (بختیاری) و سلیمانیه‌است که در این میان چشمه حکیم دمای کمتری نسبت به چشمه‌های دیگر دارد

دریاچه تار شهرستان دماوند

چشمه های آب گرم محلات,محلات,آب گرم محلات

محلات، شهری در جنوب شرقی استان مرکزی را هم به عنوان شهر گل و گیاه می شناسند و هم آب گرم های آن مقصد گردشگران بوده است. در ۱۵ کیلومتری شمال شرق شهر محلات، و در دامنه ارتفاعات مشرف به شهر، چشمه های آب گرم محلات شامل شش چشمه به نام های شفا، دنبه، روماتیسم، حکیم، سودا (بختیاری) و سلیمانیه‌ واقع شده که با استخرهای و حوضچه های آب گرم پذیرای گردشگران است.

آب این چشمه ها از ترکیب آب های سولفاته، و کلسیم به وجود آمده و از دسته آب های هیبرترمال است که برای درمان بیماری های نقرس، کبدی، کلیوی و انواع امراض پوستی می تواند مفید باشد. دمای آب گرم در این منطقه، معمولا حدود ۵۰ درجه سانتیگراد است که در فصول بهار و تابستان به راحتی می توان از امکانات آن استفاده کرد.

در سال ۱۳۵۰ مجتمع آب گرم ساخته شده است که دارای مجموعه های مجزای زنانه و مردانه، رستوران، هتل سه طبقه، و دیگر امکانات رفاهی است. به غیر از مجتمع فوق، حمام ها و وان های آب گرم خصوصی هستند که با صرف مبلغ کمتری می توان از آن ها استفاده کرد.

تالاب زریوار استان کردستان


برای رفتن به آب گرم محلات می توانید از طریق جاده دلیجان- محلات و از سه راهی بخش تیمور، به طرف آب گرم حرکت کنید و هم از طریق جاده اصلی قم- اصفهان، که نرسیده به دلیجان از روستای دودهک می توانید به طرف آب گرم حرکت کنید.

برای اقامت در آب گرم "مهمانسرای آب گرم" با امکاناتی چون یخچال، تلویزیون، استخر، رستوران، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، پارکینگ، نمازخانه، لابی، ماهواره، فروشگاه و غرفه، کافی شاپ، با فاصله ۵۰۰ متری تا آب گرم پذیرای گردشگران خواهد بود. علاوه بر آن چند مسافرخانه و همچنین اتاق های کرایه ای که توسط مردم محلی به گردشگران اجاره داده می شود می تواند استراحت یک روزه ای را برای شما به ارمغان بیاورد.

غار آبی دانیال شهرستان عباس آباد مازندران

  

چشمه های آب گرم محلات,محلات,آب گرم محلات

منبع:lastsecond.ir

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn