کد خبر : 70808
تاریخ انتشار : جمعه 1 اردیبهشت 1402 - 8:36
44 بازدید بازدید

کیوان صمیمی بازداشت شد | اعلام دلیل بازداشت

کیوان صمیمی بازداشت شد | اعلام دلیل بازداشت

شبکه خبر صدا و سیما اعلام کرد که کیوان صمیمی فعال سیاسی بازداشت شده است.

۷۹ / ۱۰۰
کیوان صمیمی از عناصر مرتبط با سازمان منافقین به علت ارتباط دوباره با گروهک‌های ضدانقلاب خارج از کشور بازداشت شد.

به گزارشاسکیمو، شبکه خبر صدا وسیما در زیرنویس یکی از بخش‌های خبری خود اعلام کرد که کیوان صمیمی فعال سیاسی بازداشت شده است.

طبق نوشته شبکه خبر، کیوان صمیمی از عناصر مرتبط با سازمان منافقین به علت ارتباط دوباره با گروهک‌های ضد انقلاب خارج کشور بازداشت شد.

شبکه خبر در ادامه زیرنویس خبری خود نوشت: وی اخیرا با یکی از فرقه‌های ضاله تحت حمایت رژیم صهیونیستی جلساتی را برگزار کرده بود.

کیوان صمیمی کیست؟

کیوان صمیمی بهبهانی (زادهٔ ۱۳۲۷)  روزنامه‌نگار، فعال سیاسی، فعال ملی مذهبی و زندانی سیاسی در ایران است. صمیمی سابقهٔ چند مرتبه زندان و بازداشت در دوره‌های مختلف دارد.

کیوان صمیمی بازداشت شد

  زندگی کیوان صمیمی

کیوان صمیمی در سال ۱۳۲۷ در آبادان متولد شد. او پسر حبیب‌الله صمیمی و عفت عسگری است. پدرش در پالایشگاه نفت آبادان مسئولیت داشت و از افراد دخیل در اعتصابات کارگری در جریان ملی شدن صنعت نفت بود. در سال ۱۳۴۵ پس از قبولی در دانشگاه صنعتی آریامهر به تهران رفت. در دهه پنجاه به همراه برادرش ساسان به سازمان مجاهدین خلق ایران پیوست ولی در زندان از این سازمان جدا شد.

فعالیت‌ها

او مدیر مسئول ماهنامه توقیف‌شده نامه، عضو شورای ملی صلح، «کمیته پی‌گیری بازداشت‌های خودسرانه»، عضو هیئت مدیرهٔ انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، «کمیته حمایت از حقوق شهروندی» و نیز «کمیته دفاع از حق تحصیل» می‌باشد و نیز با همراهی شایا شهوق سایت مسدود شده خرابات را بنیان گذاشت؛ و از جمله فعالان سیاسی است که پس از اعتراضات مردم به نتایج اعلام‌شده انتخابات ریاست جمهوری دهم بازداشت و تحت آزار و بازجویی طولانی مدت قرار گرفت. وی که تنها یک روز پس انتخابات دستگیر شد، به اتهاماتی همچون زیر سؤال بردن سلامت انتخابات و شرکت در تظاهرات متهم گردید، صمیمی سابقه ده سال زندان در زمان رژیم شاه را نیز دارد. برخی معتقدند که کیوان صمیمی از نمادهای مقاومت در زندان محسوب می‌شود.

احکام زندان

اعتراضات ۱۳۸۸

بر اساس حکم ابلاغی روز سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ کیوان صمیمی به شش سال حبس به علاوه محرومیت مادام العمر از فعالیت‌های سیاسی محکوم شده‌است.[۱۶] اتهامات اصلی وی تبلیغ علیه نظام، و اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت ملی بوده‌است. لازم است ذکر شود :شرکت در تظاهرات و صدور بیانه علیه سلامت انتخابات نیز از جمله اتهامات کیوان صمیمی مطرح شده بود در حالیکه وی یک روز بعد از انتخابات دستگیر و تمام این مدت در زندان بوده‌است.[۱۷]

«جوانان محلات» چه کسانی هستند؟

تجمع روز کارگر

او بار دیگر در روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ همزمان با روز جهانی کارگر در تجمعی که در جلوی مجلس شکل گرفته بود، به همراه تعدادی دیگر دستگیر و روز دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ به‌طور موقت آزاد شد، صمیمی در خرداد ۱۳۹۹ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به تحمل ۳ سال زندان محکوم شد و در مرداد ۱۳۹۹ این حکم را تأیید کرد. او در واکنش به تأیید حکم سه سال زندان گفته‌است «هیچ‌وقت از گفتن حق منصرف نشده‌ام و پس از کشیدن این سه سال هم چنانچه زنده بمانم، منصرف نخواهم شد.».

در روز دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ کیوان صمیمی پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای اوین برای تحمل سه سال حبس، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی سرانجام در ششم بهمن ۱۴۰۱ پس از سپری کردن دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد.

باقر نمازی ؛ جاسوس و زندانی مورد علاقه آمریکا کیست + اسناد

منبع:همشهری

ویکی پدیا

 

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۷۹ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn