کد خبر : 70512
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1402 - 20:02
58 بازدید بازدید

رمزگشایی از یک عکس ؛ زبان بدن رضا پهلوی و نتانیاهو چه می‌گوید؟

رمزگشایی از یک عکس ؛ زبان بدن رضا پهلوی و نتانیاهو چه می‌گوید؟

مهدی آقاجانی، کارشناس و متخصص درباره زبان بدن معتقد است کهتصویر منتشر شده از دیدار رضا پهلوی و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، و گیلا گاملی‌اُل وزیر اطلاعات نشان می دهد که نتانیاهو جایگاه رسمی و سیاسی و دیپلماتیک برای رضا پهلوی قائل نیست و حتی در همین نشست صمیمانه خود را رئیس جلسه می‌داند.

۴۸ / ۱۰۰

  رئیس و کارفرما من ام! | معنای نزدیکی صندلی ها چیست؟ | پهلوی همیشه دنبال جلب توجه است

  تصویری از دیدار رضا پهلوی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و گیلا گاملی‌اُل وزیر اطلاعات این کشور منتشر شده است. تصویری که خود می‌تواند معنای زیادی از نظر نوع نشستن، محل گفت‌وگو، نگاه‌ها و زاویه بدن طرفین گفت وگو داشته باشد.

راز و رمز یک عکس ؛ زبان بدن رضا پهلوی و نتانیاهو چه می‌گوید؟ | رئیس و کارفرما من ام! | معنای نزدیکی صندلی ها چیست؟ | پهلوی همیشه دنبال جلب توجه است

مهدی آقاجانی، کارشناس و متخصص درباره زبان بدن معتقد است که تصویر منتشر شده از دیدار رضا پهلوی و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، و گیلا گاملی‌اُل وزیر اطلاعات نشان می دهد که نتانیاهو جایگاه رسمی و سیاسی و دیپلماتیک برای رضا پهلوی قائل نیست و حتی در همین نشست صمیمانه خود را رئیس جلسه می‌داند.مهدی آقاجانی، متخصص زبان بدن در مورد کلیت زبان بدن رضا پهلوی اینگونه گفت: زبان بدن رضا پهلوی در مصاحبه‌ها و در انظار عمومی نشان‌دهنده این است که او فردی تاییدگر است. حالت دستان، تغییر چشمان و صورت نشان ‌می‌دهد که اعتماد به نفس کامل ندارد یا دنبال تایید و جلب حمایت مردم است یا به دنبال گزارش دادن به مافوق و بالاسری خود است و به طور کل می‌توان گفت شخصیت تاییدگرایی دارد و به دنبال جلب توجه است.

رهبر انقلاب به جشن گلریزان ستاد دیه ۱۵ میلیارد ریال کمک کردند

مهدی آقاجانی در مورد زبان بدن عکس سه نفره متشکل از رضا پهلوی، بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر اسرائیل و گیلا گاملی‌اُل وزیر اطلاعات این کشور گفت: در مورد محل نشستن این ۳ می‌توان گفت که جای محدودی است. این محدودیت می‌تواند از صمیمت حکایت داشته باشد که حتی باعث شده نحوه چیدمان صندلی‌ها آنقدر نزدیک به هم باشد. ازسویی سخنی بین آنها ردو بدل می‌شود که نمی‌خواهند فرد دیگری آن را بشنود. یا اینکه در محلی قرار دارند که فضا محدود است و حتی سرو صدا زیاد است. بنابراین می‌خواهند از فضا نهایت استفاده را کنند. از زبان بدن این تصویر می‌توان به این دیدگاه رسید.

این کارشناس و متخصص درباره زبان بدن نتانیاهو گفت: نحوه نشستن آقای نتانیاهو در همان فضای محدود و با گذاشتن پا روی پا، می‌خواهد قدرت و صلابت خود را به طرف مقابل و جهان نشان دهد و بگوید که کارفرما من هستم و من در این زمینه و در این موقعیت رئیس این جلسه هستم و در حال دریافت گزارشی هستم و دستوراتی را صادر می‌کنم.

او افزود: زاویه پای زیرین به سوی رضا پهلوی تمایل دارد، یعنی اینکه از این فرد استقبال می‌کند، در عین حال، حالت و رفتارش به گونه‌ای است که می‌خواهد ریاست و برتری خود را به صورت ناخودآگاه یا خودآگاه القا کند.

آقاجانی با اشاره به دست و صورت و سر نتانیاهو بیان کرد: سر نتانیاهو با وجود اینکه از نظر قد، هم قد رضا پهلوی است اما زاویه سر به گونه ‎ای قرار دارد که به رضا پهلوی از بالا به پایین نگاه می‌کند و باز هم می‌خواهد قدرت خود را به رخ بکشد. اما حالت دست و صورت نشان‌دهنده نارضایتی از گزارشی است که دریافت می‌کند.

فیلم لحظه ترور ۲ بسیجی در آمل

زبان بدن رضا پهلوی در دیدار با نتانیاهو

او درباره زاویه بدن رضا پهلوی گفت: زاویه بدن رضا پهلوی نشان‌دهنده این است که در حال دادن گزارش و مجاب کردن است. این فرد در حالتی قرار دارد که پذیرفته در رتبه پایین‌تری از مخاطب خود قرار دارد و در هر همین حالت به او گزارشی را می‌دهد.

راز و رمز یک عکس ؛ زبان بدن رضا پهلوی و نتانیاهو چه می‌گوید؟ | رئیس و کارفرما من ام! | معنای نزدیکی صندلی ها چیست؟ | پهلوی همیشه دنبال جلب توجه است

آقاخانی در مورد زبان بدن گیلا گاملی‌اُل هم گفت:‌ زوایه نشستن گیلا گاملی‌اُل کاملا مرتبط با نتانیاهو و زاویه پاهایش به سوی رضا پهلوی است که گویای واسطه بودن در این جلسه است و نشان‌دهنده رابط و هماهنگ کننده این جلسه است.

او اضافه کرد: آنها به روابط دیپلماتیک کاملا آشنا هستند. رضا پهلوی هیچ جایگاه رسمی در ایران و جایگاه سیاسی در جهان ندارد. بنابراین نمی‌توانستند در یک فضای رسمی و سیاسی با ابزار نشست‌های سیاسی و دیپلماتیک پذیرای او باشند.

دستور فک پلمب نشر «چشمه» صادر شد

این متخصص ادامه داد: نتانیاهو نشان می‌دهد که آنها هم الزاماتی دارند و کاملا به آن واقف است. حتی امکان دارد بعدها به دخالت در مورد داخلی کشور متهم شوند. بنابراین مجبور بودند برای گفتمان خود فضایی دوستانه و صمیمی ایجاد کنند و این میزان نزدیکی و نحوه چیدمان صندلی بابت همین است که اینها از زیرکی نتانیاهو است؛ او می خواهد به جهان نشان دهد که من به روابط دیپلماتیک احترام می گذارم و رضا پهلوی جایگاه دیپلماتیکی ندارد، اما در عین حال با او نشستی صمیمی برگزار کرده است.

راز و رمز یک عکس ؛ زبان بدن رضا پهلوی و نتانیاهو چه می‌گوید؟ | رئیس و کارفرما من ام! | معنای نزدیکی صندلی ها چیست؟ | پهلوی همیشه دنبال جلب توجه است

 

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۴۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn