کد خبر : 68378
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردین 1402 - 23:31
238 بازدید بازدید

فصل جدید زندگی پس از زندگی ماه رمضان ۱۴۰۲

فصل جدید زندگی پس از زندگی ماه رمضان ۱۴۰۲

 

دراین پست، با زمان پخش فصل جدید زندگی پس از زندگی آشنا میشویم. برنامه زندگی پس از زندگی یکی از پربیننده ترین برنامه های ماورایی و مستند تلویزیون می‌باشد.

۸۸ / ۱۰۰

فصل چهارم برنامه  قرار اسـت تا در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ از شبکه چهار بـه پخش برسد. علاقه مندان میتوانند تا کمتر از ۲ هفته دیگر، بیننده فصل ۴ برنامه زندگی پس از زندگی باشند.

درباره برنامه زندگی پس از زندگی

به گزارش اسکیمو، زندگی پس از زندگی یک برنامه تلویزیونی ایرانی بـه کارگردانی، تهیه کنندگی و اجرای عباس موزون اسـت کـه بـه بیان تجارب نزدیک بـه مرگ افراد مختلف میپردازد. این برنامه بعنوان ویژه برنامه پیش از افطار ماه رمضان تهیه و از شبکه چهار سیما پخش شده اسـت. طبق نظرسنجی سازمان صدا و سیما فصل دوم و سوم این برنامه پربیننده‌ترین برنامه پیش از افطار در بین شبکه‌های مختلف سیما بوده‌اسـت.

موضوعات و تاریخچه

زندگی پس از زندگی برنامه‌ای در مورد مرگ و عالم ماوراء بـه روایت افرادی اسـت کـه در تجربهٔ مرگ تقریبی از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند. میهمانان این برنامه از نقاط مختلف ایران و جهان انتخاب می شوند. طبق گفته عباس موزون میهمانان برنامه از ۷۰ فیلتر راستی آزمایی مناسب بودن زمان و کیفیت تجربه وجود شاهد دوم و… عبور میکنند.

فصل جدید زندگی پس از زندگی ماه رمضان 1402 | زمان پخش و موضوعات

نهایتاً یک نفر از پنجاه مورد بررسی شده بعنوان میهمان برنامه انتخاب می شوند. دراین برنامه از ۱۲ کارشناس این موضوع شامل اساتید حوزه و موبد زرتشتیان ایران و خاخام اعظم یهودیان و دو پروفسور آلمانی کـه صاحب نظر و دارای کتاب دربارهٔ این موضوع و پیشینه آن هستند و نیز متخصصان بیهوشی و پزشکانی کـه دراین زمینه تجربه حرفه‌ای دارند استفاده شده‌اسـت.

عباس موزون از حدود ۲۵ سال پیش از ساخت برنامه بـه موضوع تجربه نزدیک بـه مرگ علاقه‌مند شده بودو پژوهش دراین زمینه را آغاز کرد. تا این کـه در دی ماه ۱۳۹۵ نخستین همایش مرتبط با این قضیه را در شهر یزد برگزار کرد. همایش‌ها در نقاط مختلف کشور ادامه پیدا کرد و میهمانان برنامه بتدریج در همین همایشها شناسایی شدند.

فصل جدید زندگی پس از زندگی ماه رمضان 1402 | زمان پخش و موضوعات

وقتی تصمیم گرفت محتوای تصویری تولید کند با شبکه‌های مختلف تلویزیون «شبکه یک، شبکه قرآن، شبکه افق و شبکه چهار» رایزنی کرد. اما همه ی در امکان ساخت چنین برنامه ای تردید داشتند لذا با سرمایه شخصی آغاز بکار کرد تا این کـه شبکه چهار توافق کرد کـه میزبان برنامه باشد. بـه اصرار موزون کـه نمی خواست نامی از مرگ در عنوان برنامه باشد از عنوان زندگی پس از زندگی استفاده شد.

زمان پخش فصل جدید این برنامه اعلام شده اسـت. عباس موزون مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» امروز صبح ۲۷ اسفندماه با حضور در شبکه خبر از آماده‌سازی این فصل از برنامه سخن گفت و درباره سوژه خاص این فصل بیان کرد: مـا هر سال غافلگیر هستیم کـه خاص‌ترین سوژه کدام اسـت.

الناز رکابی و نگاه متفاوت دختر شهید باکری به وی

فصل جدید زندگی پس از زندگی ماه رمضان 1402 | زمان پخش و موضوعات

از نظر مـا ممکن اسـت پنج نفر خاص باشند از نظر مخاطب پنج نفر دیگر، اما طبق معمولً برخی هم این میان مشترک هستند. موزون دراین برنامه عنوان کرد: امسال ناخواسته مرحله ضبط و تدوین موازی شد و هنوز ضبط برنامه هم ادامه دارد. وی با اشاره بـه سوژه‌های فصل جدید برنامه و این کـه اینها اتفاقی هستند یا انتخابی بیان کرد: پیدا شدن این سوژه‌ها کاملاً اتفاقی اسـت.

سوژه های فصل ۴ زندگی پس از زندگی

این ها اتفاق افتاده و تجربه‌ای رخ داده اسـت. برخی هم این افراد را معرفی میکنند و مـا از میان همه ی اینها بررسی می کنیم کـه تجربه بـه چـه شکل بوده اسـت. مـا دنبال زندگی هستیم این کـه چطور باید زندگی کرد و مواردی راکه پس از صحت‌سنجی برای زندگی آموزنده باشد انتخاب می کنیم. آقای موزون درباره دعوت از عده‌ای کـه تمایلی برای حضور در برنامه نداشته اند هم صحبت کرده اسـت.

یکی از این بزرگواران آن قدر مقاومت کرد تا بـه رحمت خدا رفت و بسیار سوژه عجیبی بود. فردی بود کـه حق ده‌ها خانواده را خورده بود. مجموعه‌ای رابه شکل غیرمنصفانه ازآن خود کرده بودو بعد تعطیل کرده بودو خانواده‌ها بی کار شده بودند. در تجربه‌ای کـه داشت نتیجه کارش را دیده بودو باعث شده بود هرچه راکه دارد بفروشد و با خانواده‌ها تسویه کند.

فیلم کوتاه بختک به پایان رسید

فصل جدید زندگی پس از زندگی ماه رمضان 1402 | زمان پخش و موضوعات

بـه تنهایی می‌توانست ۷۰ قسمت برنامه باشد، اما متاسفانه راضی نشد. وی اضافه کرد: سوژه‌های دیگری هم داشته‌ام کـه سه مورد هستند و هر یک بـه طریقی معلق مانده اسـت و اگر فصل پنجم در کار باشد می تواند بـه آن فصل برسد، اما دیگرانی هم در فصل چهار داریم کـه هر یک نکات عجیب غریبی دارند.

وی هم چنین درباره رضایت و آمار مخاطبان این برنامه کـه سال گذشته بیشترین رضایت را در برداشت بیان کرد: خدا را شکر بیشترین بیننده را در دو سال گذشته و بیشترین رضایت را در سیما کسب کرده اسـت یکبار بیشتر از ۹۳ درصد و یکبار بیشتر از ۹۴ درصد کـه طبق آنچه اعلام شده اسـت رکورد رضایتمندی را شکسته اسـت.

بیوگرافی عباس موزون و همسرش

پزشک عباس موزون متولد اسفند ۱۳۵۲ در دزفول کارگردان، تهیه کننده، مستندساز، شاعر، نویسنده و مترجم کتب و مقالات، متخصص پژوهش های علمی، دارای چندین مدرک دانشگاهی می باشند. آثار فاخری از ایشان موجود اسـت. در حال حاضر نیز تحقیق و نویسندگی کتابی را برعهده دارند کـه تجربه ی مرگ موقت، محوریت محتوایی آن می باشد و نام آن مکان بی مکانی، زمان بی زمانی اسـت.

فصل جدید زندگی پس از زندگی ماه رمضان 1402 | زمان پخش و موضوعات

موزون کارش را درحدود ۱۷ یا ۱۸ سال پیش با انجمن سینمای جوان آغاز کرد. او در مدت فعالیت خود با یک تجربه گر بـه اسم زمانی اهل اصفهان بود آشنا شد و تجارب وی را شنید و تجارب وی را شنید، اما وی بدلیل قضاوت های مردم اجازه چاپ نداد. اما بعداً همایشی در دانشگاه یزد در دی ۹۵ با حضور تجربه گران برگزار کرد و سپس اقدام بـه راه اندازی کانالی در فضای مجازی ایجاد کرد.

همسر عباس موزون کیست؟

ایشان متاهل بوده و ازدواج کرده اسـت. او درباره خانواده و همراهی همسر و فرزندانش گفت: همسرم می گوید کـه هم اکنون مـا ۴ سال اسـت کـه با گور، کفن، مرگ و… همراهیم. خانواده ام واقعا با مـن همراهی کردند. حتی فرزند کوچک‌ترم هم تحت تاثیر این فضا قرار گرفته اسـت و می گوید پس از مرگ روحمان از تن جدا می شود و بـه آرامش می رسیم.

راه‌اندازی شورای عالی سینما برای اولین بار در مراکز استان‌ها

عباس موزون چگونه برنامه زندگی پس از زندگی را ساخت؟

عباس موزون برای ساخت و گفتگو با سوژه ها دائم در سفر بود. برای همین دلیل از کارش بیکار شد و برای جبران هزینه های سفر و مستندهای خود، وادار بـه فروش زمینش شد. وی بـه دنبال ساخت برنامه ای رفت کـه در آن زمان هیچکس تصویبش نکرده بود.

شهرت با اجرای برنامه زندگی پس از زندگی

شبکه چهار در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ برنامه ای بنام زندگی پس از زندگی رابا اجرای عباس موزون روی آنتن برده اسـت. این برنامه درباره زندگی آدم‌هایی اسـت کـه مرگ موقت را در شرایط مرگ کلینیکی و یا خروج موقت روح از جسم تجربه کرده و بـه زندگی عادی بازگشته‌اند. بـه زبان ساده تر مرده و زنده شدند. وی علاوه بر تئاتر، کارگردانی و اجرا را هم آموخت تا دراین برنامه درست عمل کند.

عباس موزون و فصل جدید زندگی پس از زندگی ماه رمضان 1402 | زمان پخش و موضوعات

عباس موزون

با دیدن مستندی از ریموند مودی، روانپزشک آمریکایی و پایه‌گذار تجربه‌های پس از مرگ درحدود ۲۵ سال پیش جرقه ساخت برنامه با محتوای زندگی پس از مرگ در ذهنش زده شد، برای این منظور بـه سراغ مطالعه کتاب‌های فرا روان‌شناسی و دینی با موضوع برزخ رفت و همیشه آرزو داشت مجموعه ای با موضوع مرگ موقت با تجربه گران ایرانی بسازد.

عباس موزون تهیه کننده این برنامه ۴ الی ۵ سال از عمرش را وقف ساخت این برنامه کرده اسـت. طرح اولیه ساخت برنامه ای با موضوع مرگ موقت در زمانی شکل گرفت کـه افسر وظیفه بودو پس ازآن ۴ الی ۵ سال از عمرش را وقف ساخت این برنامه کرده اسـت.

پیج اینستاگرام عباس موزون

abbas_mowzoon@

منبع:پارس ناز

میانگین ۳.۳ از ۵ - (۳ امتیاز)
۸۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn