کد خبر : 67709
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 9:32
193 بازدید بازدید

سمانه اصغری کیست؟

سمانه اصغری کیست؟

روز دوشنبه ١۵ اسفندماه ۱۴۰۱، سمانه اصغری، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، فعال حقوق کودک و عضو سابق هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان، توسط شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ١٨ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش اسکیمو، سمانه اصغری، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، در تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از مدتی به زندان قرچک ورامین منتقل شد و اکنون در این زندان محبوس می‌باشد.

سمانه اصغری (زادهٔ ۱۳۷۲) فعال حقوق کودکان، فعال حقوق زنان و زندانی سیاسی اهل ایران است.

فعالیت‌ها

سمانه اصغری دانش‌آموختهٔ مهندسی صنایع در دانشگاه خوارزمی است. او فعال حقوق زنان و کودکان کار، و عضو سابق هیئت‌مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان بود. او همچنین سابقهٔ همکاری با جمعیت امام علی را نیز دارد.

بازداشت

سمانه اصغری در تاریخ ۱۹ مهر ۱۴۰۱، در جریان خیزش ۱۴۰۱ ، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.  وی در تاریخ ۱۳ آبان در اعتراض به عدم دسترسی به خدمات درمانی در زندان دست به اعتصاب غذا زد و پس از مدتی به آن پایان داد. او پس از ۳۵ روز به زندان زنان قرچک منتقل شد.

شایعه : ماجرای دختری که به خاطر فقط بی حجابی 74ضربه شلاق خورد؟

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱، عرفان کرم‌ویسی وکیل مدافع خانم اصغری اعلام کرده بود: اتهامات مطروحه علیه خانم اصغری توسط شعبه ٨ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرری، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی، اخلال در نظم و آسایش عمومی، اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی، عضویت در دسته یا جمعیت یا شعبه جمعیت‌هایی که در داخل کشور با هدف برهم زدن امنیت کشور تشکیل شده و نشر اکاذیب» عنوان شده است.

در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱، اصغری توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به‌ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به اتهاماتی همچون «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یک‌دیگر»، «تبلیغ علیه نظام»، «حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی»، «عضویت در دسته یا جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور» و «نشر اکاذیب»   به ۱۸ سال و سه ماه زندان محکوم شد؛ که ۶ سال و ۳ ماه از این حکم قابل اجرا خواهد بود

ساناز طاری کیست؟ + بیوگرافی و عکس

 

این وکیل دادگستری همچنین عنوان کرده که دادگاه با آزادی موقت خانم اصغری مخالفت کرده است.

منبع:ویکی پدیا

میانگین ۵ از ۵ - (۱ امتیاز)
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn