کد خبر : 18488
تاریخ انتشار : شنبه 16 خرداد 1394 - 18:20
310 بازدید بازدید

آموزش دوخت مانتو ردایی زیبا با پارچه های حاشیه دار

آموزش دوخت مانتو ردایی زیبا با پارچه های حاشیه دار

آموزش دوخت مانتو ردا :

یکی از مشخصه های این مدل استفاده از پارچه حاشیه دار است . از پارچه هایی استفاده کنید که حاشه آنها در راه پارچه باشند ، نه در بی راه پارچه .

آموزش دوخت مانتو  ردایی

آموزش دوخت مانتو ردایی زیبا

مجله سر گرمی اسکیمو:یکی از مشخصه های مدل ارائه شده استفاده از پارچه حاشیه دار است که معمولا برای استفاده از این پارچه ها دچار مشکل می شویم. حاشیه در بعضی پارچه ها در راه طراحی شده و در بعضی از پارچه ها در بیراه است. در این مدل حاشیه پارچه در راه پارچه است که به دو قد لباس پارچه نیاز داریم.

آموزش دوخت مانتو
آموزش دوخت مانتو

 آموزش دوخت مانتو

مانتو ردا :

یکی از مشخصه های این مدل استفاده از پارچه حاشیه دار است . از پارچه هایی استفاده کنید که حاشه آنها در راه پارچه باشند ، نه در بی راه پارچه .

rana 100

بخش های مختلف الگو : 

۱ -تکه جلو لباس ۲×

۲ – تکه پشت ۱× دولای بسته

۳ -آستین ۲×دولای بسته

آموزش دوخت مانتو مجلسی کت سارافونی

۴ -لبه آستین ۲×  دولای بسته

a: نوار به پهنای ۱۲ سانتیمتر و طول ۱۴۵ از وسط یقه پشت تا لبه دامن جلو

b: نوار به عرض ۲ سانتی متر و طول ۵۵ سانتی متر جهت بسته شدن لباس برش

rana 200

ابتدا الگوها را با توجه به خط راه و موازنه آن کپی کنید. در این مدل تکه شماره ۱ که جلوی لباس است روی حاشیه پارچه قرار می گیرد و تکه پشت روی دولای بسته برش زده می شود. آستین هم روی دولای بسته پارچه دو بار قیچی می شود. برای یقه قسمت جلوی لباس نوار a را ۲ بار برش بزنید و از وسط تا کنید و اتو بزنید.

برای بسته شدن لباس دو بند باریک b را آماده کنید. لبه آستین نواری به عرض ۱۶ سانتیمتر و طول دور لبه آستین درنظر گرفته شده که از عرض آن تا می شود و هنگام برش از قسمتی از حاشیه پارچه درآورده می شود. ۵/ ۱ سانتیمتر برای اضافه درز درنظر بگیرید. پایین لباس و چاک در پهلوها را می توانید ۵/ ۲ سانتیمتر برای برگرد علامت بگذارید.

آموزش خیاطی مانتو عروس با دامن دوخت مانتوی عروس برای مجلس عقد با الگوی‌ خیاطی

rana 300

مراحل دوخت مانتو

سرشانه جلو و پشت را بهم وصل کنید و اتو بزنید. تکه لبه آستین را به آستین بدوزید و درز آن را اتو بزنید. حلقه آستین را تا نقطه موازنه به بالاتنه لباس وصل کنید. ادامه گشادی آستین در زیر بغل را بهم بدوزید و آن را اتو بزنید. درز پهلوی بالاتنه پشت و جلو را تا نقطه موازنه بهم وصل کنید. ادامه درز پهلو را به صورت چاک باز بگذارید.

rana 400

تکه a را که آماده کرد هاید از یک سمت به دور تکه جلو و پشت بدوزید و از سمت دیگر آن را پس دوزی کنید. درزها را در این قسمت اتو کنید. برای بسته شدن جلوی لباس دو بند b آماده شده را به خود کمر در قسمت جلو بدوزید.

آمورش مانتو چپ و راستی بدون الگو با اشکال هندسی

پایین لباس را ۱ سانتیمتر تو داده همراه با چاکها بدوزید.  لباس چون در پایین تقریبا به صورت راست است به این چاکها نیاز است و هنگام پاکدوزی سعی کنید چاکها را به اندازه پایین لباس به داخل تا کنید تا پس از دوخت مرتب تر به نظر آید.

این هم شکل الگو :

Cnew

منبع :

www.Artakava.com

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn