کد خبر : 98658
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 تیر 1403 - 9:22
3 بازدید بازدید

بیوگرافی امیرحسین فتحی از کودکی، خانواده تا بازیگری و حواشی

بیوگرافی امیرحسین فتحی از کودکی، خانواده تا بازیگری و حواشی

امیرحسین فتحی هنرپیشه، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سینما و ادبیات انگلیسی و فرزند حسن فتحی کارگردان مشهور سینما و تلویزیون است.

۸۳ / ۱۰۰

بیوگرافی و زندگی امیرحسین فتحی

اسکیمو:امیرحسین فتحی بازیگر جوان پسر حسن فتحی کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون است . در مورد او بیشتر بدانید.

  • نام کامل: امیرحسین فتحی
  • سال تولد: ۱۳۷۲
  • محل تولد: تهران
  • پیشه: بازیگر
  • سال شروع فعالیت: ۱۳۸۶
  • قد: ۱.۹۳
  • وضعیت تاهل: مجرد

زندگینامه امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی در تاریخ ۱۰ مهر سال ۱۳۷۲ در تهران متولد شد؛ اصالت پدر امیرحسین فتحی به شهر خوانسار اصفهان برمی‌گردد وی در خانواده ای متوسط ولی هنری متولد شده است.

بیوگرافی امیرحسین فتحی از کودکی، خانواده تا بازیگری و حواشی
امیرحسین فتحی در کودکی

امیرحسین عضو خانواده ۴ نفره‌ای است که اعظم بروجردی، مادر امیرحسین فتحی نویسنده و پدرش حسن فتحی کارگردان معروف سینما و تلویزیون است امیرحسین ۱ برادر بزرگتر از خود به نام محمدرضا دارد و خودش فرزند دوم خانواده است.

بیوگرافی امیرحسین فتحی از کودکی، خانواده تا بازیگری و حواشی

پدرش حسن فتحی متولد نظام آباد تهران است. او از سوی پدر اصالتی خوانساری و از جانب مادر اصالتی زنجانی دارد. وی دارای دانشنامه کارشناسی روان‌شناسی از دانشگاه شهیدبهشتی تهران و کارشناسی ارشد رشته کارگردانی نمایش از دانشگاه آزاد اسلامی است.

تحصیلات

امیرحسین فتحی دوره دیده بازیگری در کشور مالزی و دانشجوی انصرافی ادبیات انگلیسی است.

بیوگرافی امیرحسین فتحی از کودکی، خانواده تا بازیگری و حواشی

ازدواج و همسر امیرحسین فتحی

این چهره ازدواج نکرده و مجرد است . موضوعاتی همچون همسر امیرحسین فتحی بازیگر، امیرحسین فتحی و همسرش، عکس ازدواج امیرحسین فتحی یا شایعاتی همچون ازدواج امیرحسین فتحی و پریناز ایزدیار در فضای مجازی بعد از بازی او در سریال جیران به راه افتاد اما هیچ یک از تصاویر و اخبار منتشر شده مورد تایید آقای بازیگر قرار نگرفت و اینطور که پیداست فتحی جوان مجرد بوده و هنوز ازدواج نکرده است.

بیوگرافی امیر حسین مدرس و زندگی شخصی این مجری مشهور

اولین سریال تلویزیونی

امیرحسین فتحی در سال ۱۳۸۶ یعنی زمانی که تقریا ۱۴ سال داشت برای اولین بار در سریالی به نام «مدار صفر درجه» بازی کرد. این سریال اولین سریالی بود که امیر حسین فتحی در آن به صورت رسمی نقش آفرینی میکرد.
نقش وی در این فیلم نقشی غیر مهم بود و حضور وی در صحنه به قدری نبود که به عنوان نقشی اصلی شناخته شود.مدار صفر درجه تبدیل به یکی از برترین سریال های دهه هشتاد شد و همین موضوع دلیلی برای شناخته شدن امیرحسین فتحی بود.

این سریال که به کارگردانی حسن فتحی بود، در مورد دانشجویی است که برای تحصیل در داشنگاه به کشور فرانسه مهاجرت میکند و به محض ورود وی به فرانسه جنگ جهانی دوم آغاز می شود.

بیوگرافی امیرحسین فتحی از کودکی، خانواده تا بازیگری و حواشی

اولین فیلم سینمایی

فیلم سینمایی «کیفر »به کارگردانی حسن فتحی اولین فیلم سینمایی امیرحسین فتحی بود که او در آن فیلم نقش کمال لانکاستر را در کنار بازیگرانی همچون امیر جعفری، هانیه توسلی، مریلا زارعی، مصطفی زمانی، هومن برق نورد و جمشید هاشم‌پور ایفا کرد.

بیوگرافی امیرحسین فتحی از کودکی، خانواده تا بازیگری و حواشی

سخت گیری های پدر برای پسر

به من خیلی سخت‌تر از بازیگرهای دیگر می‌گرفتند!

فتحی که بازی در سینما را با فیلم پدرش شروع کرده، درباره سخت‌گیری‌هایی که پدر در کار داشته نیز گفت: به من خیلی سخت‌تر از بازیگرهای دیگر می‌گرفتند! شاید تمام فشارهای دیگری که ممکن بود وجود داشته باشد، در پلان‌های من برخورد می‌شد و دقیقا برای من همین‌طور بوده که من را بیشتر دعوا می‌کردند! امیرحسین فتحی بازیگری را با فیلم «کیفر» به کارگردانی حسن فتحی شروع کرده و بعد از آن در فیلم « پریناز » که به تازگی رفع توقیف شده، بازی کرد. وی در کارنامه کاری خود در فیلم هایی همچون « شاهگوش »،«پرده‌نشین»، «مزارشریف» و«آخرین بار کی سحر را دیدی؟»نیز حضور داشته است.

بیوگرافی امیرحسین فتحی از کودکی، خانواده تا بازیگری و حواشی

شهرت با شهرزاد

نقش آفرینی امیر حسین در سریال شبکه نمایش خانگی شهرزاد به کارگردانی پدرش، باعث شد تا به عنوان بازیگر جوانی تازه کار به خوبی شناخته شود و مورد توجه قرار بگیرد، این پروژه دومین همکاری امیرحسین با پدرش بعد از فیلم کیفر بود.

بیوگرافی محمد علی اکبر شاهی بازیگر نقش کیان در سریال نیکان

بیشتر ببینید:عکس و بیوگرافی کامل نهال دشتی بازیگرسریال شهرزاد در نقش میترا

امیرحسین فتحی در شهرزاد

سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی است که پخش آن از زمستان ۱۳۹۶ آغاز شد و در ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ پایان یافت، روایت عاشقانه ای در روزهای پرتنش تهران در دهه ۳۰ است که با کودتای سیاه آغاز می شود و با اثر حوادث کودتا بر زندگی شخصیت ها، اوج می گیرد. امیرحسین فتحی در این سریال نقش صابر عبدلی را بازی کرده است.

بیوگرافی امیرحسین فتحی از کودکی، خانواده تا بازیگری و حواشی

علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار بازیگران نقش‌های اصلی این مجموعه هستند. شهرزاد یکی از پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین مجموعه‌ها در شبکه نمایش خانگی ایران است.

بیوگرافی امیرحسین فتحی از کودکی، خانواده تا بازیگری و حواشی

حواشی امیرحسین فتحی

خانواده مخالف
امیرحسین فتحی: قبل ورود به بازیگری چون زیاد با خانواده مادری رفت و آمد داشتیم و آنها مثل عوام این فضا را فضای سالمی نمیدانستند و من هم طبعا خیلی به سینما فکر نمی کردم.

بیوگرافی و عکس های امیر حسین آرمان بازیگر نقش شهریار در کیمیا

من و پدر فعالیت مستقل داریم
امیرحسین فتحی در خصوص تعامل با پدرش در کار بازیگری گفت: «شهرزاد» دومین فیلمی بود که با پدر همکاری داشتم. بنا به توصیه پدر و به خواست پدر ما فعالیت مستقل داریم. وقتی برای «شهرزاد» انتخاب شدم، حتی در خانه هیچ صحبتی بابت آن نشده بود و از دفتر با من تماس گرفتند. امیرحسین فتحی افزود: وقتی نقش را برایم توضیح دادند، اول دوستش نداشتم. چون تمایل نداشتم در نقش تا این حد منفی بازی کنم. اما وقتی بیشتر از نقشم فهمیدم، متوجه شدم آن قدرها هم منفی نیست.

پیشنهاد مدلینگ را رد کردم
امیرحسین فتحی: من یک سال قبل از فیلم «کیفر» به بازیگری علاقه مند شدم و در حال حاضر تمام زندگی ام را پای سینما گذاشتم. بازیگری دل مشغولی بزرگ زندگی من است. بامیرحسین فتحی تصریح کرد: به خاطر شرایط فیزیکی به من چند پیشنهاد مدلینگ شد. اما من نخواستم چون بازیگری را دوست دارم. در حال حاضر هم چند پیشنهاد بازیگری دارم که در حال بررسی آن ها هستم تا نقشی متفاوت ایفا کنم. چون بازیگر باید بتواند هر نقشی را ایفا کند.

منبع:ذلگرم

۸۳ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn